15 Ekim 2018

the man in the high castle s03e05:

The New Colossus

--- spoiler ---

.en iyi bölümlerinden biri oldu. beklenmedik şekilde joe black salağını öldürdüler. hem de juliana'ya bunu yaptılar. karıya baştan beri uyuz oluyorum ama kriz anında süper bir şey yaptı. banyoda kesici alet arıyormuş. ben de ne arıyor, nasıl kurtulacak diyordum. elinde jiletle beklerken, joe arkadan gelip sana giyin dedim diye omzuna dokununca ninja gibi dönüp kesti boğazını. az biraz dövüş sanatı çalışıyordu, onun da verdiği atiklikle halletmiştir. çok güzel oldu bu.

.geçen bölüm sonu tagomi'nin evren değiştirmesini görür de oradan olaylar kopar diyordum ama adamlar zaten biliyormuş. yeni führer tüm evrenleri feth etmeye niyetlenmiş, bir tane madende kuantum dengesizliği projesi yapıyorlarmış. muhtemelen oradan bir kapı açıp orduları parelel evrenlere salacaklar. bu evrendeki naziler tüm evrenlere hakim olacak. genel hikaye açısından pek güzel aslında. hem de paralel evrenlere geçmişler. zaten geçen sezon sonu filmlerle birlikte olayı anlamış olmaları gerekirdi.

.john smith olayı da harika oldu. tam adamı aldılar, harcadılar derken arkaplanda işleri halletmiş. şişko adamda bitmiş mesele. onu neyle tehdit ettiğini görmedik ama lezbiyen karıdan belgeleri almış olmalı. beni hep bunlarla suçluyorlar ama kanıtları yok derken ağır bir şey olsa gerek. göstermediler bile. bunların hepsi sapık, hepsinin sırrı var.

.işin garibi olayların hepsini führer biliyormuş. hatta yaverini de joe salağına bilerek öldürmüş. bir çok olaydan haberi var, sorguya alınırsa olaylar kopar diye böyle yapmış. john'a yatırımı büyükmüş, şimdi geriye sadece karısı kalıyor. en büyük sorun oymuş. tabii madem biliyor. niye şişko ile john hakkında kötü konuştu onu da çok anlamadım ama bu da güzel şaşırtmaca idi.

.eski devlet mareşelini kübada dansçılarla alem yaparken deşiverdiler. smith'in selamlarını da iletti. güya adam oradan tekrar atağa geçecekti ama neyse ki onu uzatmadılar. adam soğuk kanlılık ile olayları hallediyor. takdirimizi kazanıyor.

.karısı konusunda uyarıyı aldı. kadın kendini toparlayacak mı? hepsi alternatif evrenlere geçip olayları bitirecek değillerdir, böyle olması için fazla gerçekçi ilerliyor ama göreceğiz.

.yahudi meselesine devam ediyorlar. uyuz tipler hepsi, frank'i aradıklarını öğrenince mekanda kalması için oylama yaptılar. çok gereksiz sahnelerdi. frank de karşısına çıkarsa bu yanık haliyle, juliana pek şaşıracak. bir de bardaki adam var.

.bir de zayıf oğlan ve antikacı hikayesi var ki niye devam ettiriyorlar anlamıyorum. soyulmuşlardı. oğlan bir parça saklamış. oradan devam edecekler. bırakın kalsın orada, para harcadığınıza değmez arkadaş. sırf ibneliğine yapıyorlar. iki anlamda da...

--- spoiler ---