22 Ekim 2019

The Farthest


irlanda demişler de emin olamadım. belki imdb bilgileri yanlıştır. değilse de güzel yapmışlar. çekimler çok hoş, arada bağlantısını anlayamadığım güzel görüntüler var. tiplerin hepsi artık bizden biri gibi. vakti zamanında voyager gibi bir projeye geçmişler. zaten sırf bu projenin ekranlara verdiği belgeseller, belli bir bütçeyi karşılamıştır. bilimsel keşifleri ve ötesini söylemiyorum bile. amerikanın yaptığı en iyi iş bu olabilir. en azından insanlığın en uzağa yolladığı araç diyelim. bitiş kısmı bu yüzden şaka maka duygusaldı. genel olarak hepsi duygusallaştı ama biraz abartıyorlar dedim. son kısım beni de sardı iyice. gerçek görüntüler de koymuşlar, arada modelleme de vardı. fotoğrafları birleştirmeleri ve tarihi kesitleri aktarmaları da güzel olmuş. meraklısı kesin sever diyorum.


--- spoiler ---

.adamlar milyar yıllara dayanacak bir alet yaptık demeye getirmişler. orada biraz abartmadılar mı? bu kadar süre bir şeye çarpmadan nasıl ilerleyecek? onu da çok anlamadım. yani samanyolu galaksisi üzerinde bir rotaya oturacakmış. bunu becerirler mi bilmiyorum ama oraya çıkana kadar çarpmazsa, başına bir şey gelmez herhalde. belki böyle bir şey düşündüler ama detayları vermediler. dünya yok olsa da bizden bir parça olarak o orada duracak dediler. böyle bakınca ciddi bir olay.

.içindeki altın plak olayı zaten malum konu. biraz gelişigüzel doldurmuşlar. çocukları temsil etmek için carl sagan'ın veledini konuşturmak nedir abi? şimdi eşek kadar olmuş, hala en büyük başarısı bu şeklinde konuşuyor. tip desen babanın ciddiyeti ile hiç bağdaşmıyor. hiç yakıştıramadım.

.ışık hüzmesindeki dünya kesitini hiç görmemiştim mesela. onu güzel vurguladılar. voyager'ın çektiği fotoğraf, bulunduğu yerden gezegenimizi çeksin demişler. dünya nokta gibi, bildiğimiz her şey bunun içinde... hem de gerçek görüntü yani öyle modelleme falan değil. cidden etkili bir kare aslında.

.bu kadar uzaktan kumanda etmeleri de ayrı bir başarı. hele hele en son neptün'e yakın bir şekilde uydusuna yönlendirmeleri falan da iyidi. sonra gayzerler falan göründü, pek sevindiler ama hepsi hakkında zaten ayrıca belgesel izlemiştik.

.projede çalışan bir çok tipi bulup getirmişler. tarihi görüntüleri de var. şimdi güncel yaşlı halleri de var. hepsi projeye çocuğu gibi bakmış. pek duygusallardı. adamlar insanlığın şimdilik gittiği son noktaya adım attıklarının farkında olmuş. en azından bunun motivasyonu ile yapmışlar. bu yüzden bile takdir ettim. normalde nasa çok saçma sapan işler yapıp, reklam ediyor ama bu proje sonuna kadar hak etmiş. üstelik yüz yıllık bir dilimde, gezegenlerin hizalanması ile başlayan bir hikaye. buna denk getirmişler. bunca zaman çalışmış ve elli sene daha sinyal yollamasını bekliyorlarmış. ardından alet sinyal göndermese bile uzayda takılacakmış. içindeki altın plakla beraber, biz yok olsak bile uzaylı kardeşlerimize, aslında biz de vardık diyeceğiz. bu perspektif bile güzel be.

.gelen görüntüleri analiz eden tipler de çok heyecanlıymış. zaten gezegenlere dair bilgileri ilk bu karelerle almışlar. ilk bunların keşif heyecanları üst düzey olmalı. insan bir yerden sonra kıskanıyor. pis amerikalılara çok düşmanız ama takdir etmemek elde değil. fotoğraflar siyah beyaz olmalı dedi. daha çok detay için böyleymiş ama nasıl renklendirdiklerini çok anlamadım. inşallah kafalarına göre yapmıyorlardır. renk kodlarını sonradan yollamak gibi bir şey vardır herhalde.

.insanlığı anlatan altın plak için detaylı belgeseller vardı. içindeki çoğu şey zaten olması gereken şeyler ama insanları çıplak koydular diye tartışma çıkmış, o zaten komik. tabii adres verme meselesine zaten karşı çıkmışlar. adamlar bizi bulana kadar yok oluruz diye düşünmüş olabilirler. artık bilemiyorum, uzaylı kardeşler dost çıksa bari. onlara şuracıktan selam ediyoruz. tabii ilk radyo sinyali, voyager'dan daha uzağa gitti ama bu sinyali almak mı daha zor yoksa koca uzayda bu minik alete rastlamak mı daha zor, orasını bilemiyorum. 

--- spoiler ---