24 Mayıs 2017

Logan


filmi beğenmedim. sonunu sürpriz yapmışlar, onu pek beklemiyordum ama yine de olmamış. bir kere süper kahraman filmi böyle olur mu? bu kadar karamsar? insanın içini dağlıyor, ondan mı bu kadar yüksek puan almış pek anlayamadım. esas konusu olsun, gelişimi olsun, hepsi sıradandı. devamlı esas kötülerin bir dertleri var ya, o hep aynıydı. sonunda da süper çocuklardan beklentim büyüktü, hiç olmadı yani. böyle yarım yamalak kaldığım süper kahramanlı filmleri sevmiyorum. tamam işler kötüye gidebilir ama boş yere üzüyorlar bizleri. madem üzüleceğiz niye süper kahraman izleyelim ki? 

--- spoiler ---

.logan'ın önceki filmlerinde bilmem kaç yüz yıl yaşadığına dair çekimler yok muydu? şimdi filmi falan arattım bulamadım. izlemiştim ama unuttum. çok fazla deşmek de istemedim ama sözün özü iki bin yirmilerde geçen bir zaman diliminde bu abimizin ölmemesi gerekiyordu. ha ölü kalır mı? ölüsü canlandırırlar mı? bilmiyorum ama şimdi sadece şaşırtmak için yaptıkları öldürme şeysi önceki filmlerle çelişiyor. sırf çelişmesin diye canlandıracaklardır, o da kötü olacak. benden söylemesi.

.bunun haricinde filmin sonundaki sahneden çok şey bekledim. belki olsa bu kadar kötü hissettirmeyecekti. özel güçlü veletler var. belki on tane belki yirmi, her biri birlikte antreman yapsa, bir tehlike anında topyekün savaşsalar, bu malların hiç şansı olabilir mi?

.salak çil yavruları gibi dağıldılar, elemanlar da bunları tuttu. öldürmek istemiyorlar mıydı? onu da çok anlamadım ama ilkin hepsini topladılar bağladılar. sonra logan geldi bunları kurtarırken öldü. saçma olmuş yani. daha iyisini yapabilirlerdi. hep birlikte savaşabilirlerdi, hadi savaşmadınız diyelim. logan'ın vicdansız versiyonu ile dövüşürken kızcağız daha önce vurabilirdi. neden ölümcül yara almasını beklediler ki?

.genel hikaye de saçma, tüm mutant olayını kaldırmışlar. sadece kontrol ettikleri mutant olayı yaratmak istemişler, ülen daha çocukları kontrol edememişsiniz, neyden bahsediyorsunuz? neyse ki salak doktoru öldürdüler, babasını da öldürmüştü, o iyi oldu.

.charles abimize de çok üzüldük, onu da öldürdüler. adam bunamış, gücünü kontrol edememeye başlamış. bunların yaşlılığı da zor ama ne bileyim gidip de adamı bir yerlere kapatıp bakmaktansa güzel bir tesiste komforlu şekilde bakamaz mıydı? vakti zamanında dünyaları kurtarmış adam, kötü şekilde öldü.

.denize açılamadan, suya yakın yerde öldü gitti. üstelik gelişine hikayede saçma sapan bir şekilde aileye bulaştılar, atlarına yardım mardım derken gittiler yemeğe kaldılar, yetmedi yatıya kaldılar, yetmedi su için kavgalara karıştılar. sonra adamlar buldu geldi tabii. ailenin hepsini öldürdü, charles de o  ara, kaynadı gitti.

.hani yaşlanıp ölecekti belki de böylesini reva görmüşler. adam kendini kontrol edemeyerek masum insanları da öldürmüş. oteldeki sahnelerde sırf bu gücü ile kurtuldular. çok büyük güçleri var ama işte filmde hiçbir şey olmadı.

.aynı şekil logan niye iyileşemiyordu? yaşlanmaması gerekmez miydi? içimde yapıldığım maddenin zehri mehri var dedi ama tedaviyi istemiyordu. ölmek istiyordu, şudur budur karamsarlıklarından bunalttılar. 

.kızcağız da çocuğu muydu? ne alaka? yani nasıl çocuğu? aynı dna'dan üretmişler işte, bu çocuğu yapar mı? adam da böyle düşünerek pek pas vermedi, sonunda yine onlar için ölmüş oldu. 

.giriş sahnesindeki arabaya dokundurmama muhabbetini beğendim. charles ile aralarındaki muhabbet de iyidi. kızın hiç konuşmayıp, konuştuğu sahneler de komik sayılabilirdi. hiç konuşmasa da olurmuş yani.

--- spoiler ---