10 Nisan 2019

Take Your Pills


adamlar bu konuda da tarafsız olmak mı istemiş? ilaçları eleştirir gibi  yapmışlar ama bence reklam olmuş. üstelik zararlarından yeterince bahsetmeyince eleştirel belgesel falan da olmaz ki bu? öyle yapmak istemişler ama ilaç firmaları yüzünden yapamamış da olabilirler. ne yaptıklarını kendileri de bilmiyor olabilir. netflix için acil bir iş çıkarmış da olabilirler. yemek yerken arkaya türkçe düblajlı bir belgesel neyin olsun derken buna denk geldim, öyle açıp yavaş yavaş izledim ama ilk feyz alacakmışız gibi yapıyor, sonunda baya bir hayal kırıklığı yaratıyor. puanına baksam zaten izlemezdim, resmen bu belgeselden ne öğrendik dersek pek bir şey öğrenmedik. ha uyarıcı ilaçları hiç bilmiyordum, onu öğrendim bak ama bana ne faydası var ki şimdi bunun?

--- spoiler ---

.adderall, ritalin, amfetamin öğrendiğimiz kavramlar bunlar. ikisi ilaç, sonuncusu etken madde, dikkat bozukluğu olan insanlara kaktırıyorlarmış. hatta bebelere kaktırıyorlarmış. amerikada yaygınmış, güya bunu sorguluyorlar.

.insan hayatını şaka gibi harcıyorlar. aileler benim çocuğum niye başarısız diye kendisini bir mallıkta hissediyor. doğru düzgün düzelteceği yere basıyor ilacı. resim yapan oğlan da bunu söylüyordu. en normal tip de oydu. 

.bu insanların bir sıkıntısı olabilir mi? yapabileceklerini yapmasalar dünyaya ne? hepsi güya limitlerini zorluyor ama diğer taraftan hepsi zorladığı zaman, elinde yine bir şey kalmıyor. hele öğrencilerin not ortalamasını hepsinin yükseltmesinin bir anlamı olmaması gibi bir şey. 

.bir kaç tane salak kız öğrenci, şeker gibi yuttuklarından bahsediyorlar. iş hayatında kullanmamayı umuyor ama neysen osun işte kullanacaksın arkadaş.

.bir tane yazılımcı var, google'a kadar gitmiş herhalde. kullanmaktan dolayı pek memnun gibi görünüyor ama o da çok anlamsızdı. ne zararı varmış? bir zarar yok gibi, adam odaklanıyorum hariklar yaratıyorum diyor. daha ne?

.amerikan futbolcusu salağın karısı resmen kullandığına sevinmiş. ev işlerini de kitlemeye çalışmış. adam sonunda mala bağlamış gibi görünüyordu ama yine de zararlarından bahsetmediler.

.küçükten beri kullanan ve kullanmak istemeyen zenci bir tip vardı. uyumsuz bir tip, sıkıntı çıkartıyormuş. doktor ilaç için ikna etmeye falan çalışıyor.

.kimsenin karaciğeri patlamamış. kimseye bir şey olmamış. kullanalım o zaman. bir de yok sistemde şu kadar ilaç kullanılıyor. okullarda şu kadar yaygın, bebelerde az biraz dikkat eksikliği olursa basıyorlar ilacı diyorlar. bir taraftan doktorlar, psikiyatristler falan var. diğer tarafta bu mallar var. yan etkilerini falan doğru düzgün anlatmıyorlar ama nasıl odaklandıkları, nasıl iyi iş yaptıklarını ballandıra ballandıra anlatıyorlar.

.menajer salağın teki, işler olmasa almam diyor. işleri bitirmek için alıyorum diyor. kendisi yerine başkası yapsa almayacakmış. hepsi bir taraftan bağımlı işte. kabul eden var etmeyen var.

.borsada sıklıkla kullanıyorlarmış. adamın teki yorgunluktan hastaneye kaldırılıyor. kullananlara zayıf gözüyle bakılıyor diyor ama işleri de böyle hallediyoruz diyor. bir de o kadar utanıyor ki yüzü bulanık, diğerlerinde bulanık kimse hatırlamıyorum.

--- spoiler ---