26 Mart 2013

Stargate: The Ark of Truth


filmlerini nostalji olsun diye bıraktıydım ama iyi mi yapmışım kötü mü çok emin değilim şimdi. bir kısmı unutulmuş çünkü. nostalji olsun diye baştan mı izlesem bilemedim hehe. neyse çok uzun bir macera olduğundan meyletmiyoruz şimdi ama insan özlüyor niyeyse. ayrı bir yerleri var kalbimde. filmde Jack O'Neill'ı göremediğimiz için biraz buruk ayrıldık ama çekimi itibariyle zaten dizide yan role geçtikten sonra imiş zaten. belki diğer filmde daha aktif roldedir artık, nasip.

--- spoiler ---

.ori'leri yok eden bir silah muhabbeti ile çok cebelleşmişler idi merlin falan da yardım etmiş idi. o olayın sonucunu bağlamışlardı sanki yani araya film atmışlar gibi olmuş. niyeyse final bölümünü tam hatırlayamıyorum. ori'ler ile ilgisi var mıydı onu bile unutmuşum. neyse spoiler içi spoiler vermeyeyim ama bu yüzden sonradan izlemek yanlış geldi bana. hikaye eksik gibi kalmıştı sanki ama çok hafiften öyle bir his vardı üzerimde. üstelik ori meselesi de değildi bu.

.neyse artık olay kapandı büyütmeyelim hehe. orileri yok etmişler ama sevgili vala'nın kızı tüm güçleri bünyesinde toparlamış. yeni kötü buymuş, filmin bitişinde kötü kalmadı lan geyiği de güzeldi aslında ya neyse şimdi. bir de yükselmiş bir tip yardım ediyor bunlara. daha önce gördüydük ama bu kısımlar da unutuldu malesef.

.ancak zorlama olmuş tabi bu yükselmişlerin yardımı ya da kendileri eleştirmeleri tarzında işler biraz zorlama geldi üstüne çoğalıcılar meselesi de fazla geldi. hadi tamam alttan bir plan çevirmiş yine bu ayos mudur nedir ama çoğalıcıyı kalkandan çıkartıp da kaçırmak nedir lan? hiç mi elinizde mermili silah yoktur? nasıl destek olmaz? niye kimse ateş etmedi? o kısmı çok kötü sıçmışlar üzdüler beni.

.geri kalan kısımlar, yakalanmalar, tilk emminin sürünmesi ama kurtarması, daniel'in kodu çözmesi yine yeniden. bunlar hep beklediğimiz şeyler idi ama işte hani madem uzattık ne yapalım diye kalakalmışlar. ne varsa da toparlamışlar içine gibi olmuş.

.canları sağolsun tabi, bir kere gönlümüzü fethettiler hehe. böylede en uyuz karakterini bile sevdiğim başka dizi yoktur herhalde.

--- spoiler ---