5 Aralık 2014

The Maze Runner


fazla gizemli olduğundan konu hakkında pek bir şey söylememek gerekiyor. önceden benzer konuda (en azından bir kısmı benzer) bir dizi vardı, her şeyi ikinci sezona göre yapmışlardı ama ikinci sezonu göremediler. bu film de ikinci film için çekilmiş ama ikincisi çekilir mi? bakalım ne ara çekilir? orası belli değil. yine izlerim ama öyle çok şaşırdığımı, çok beğendiğimi söyleyemeyceğim. tipler, görüntüler, aksiyonlar, yaratıklar falan hepsi hafif aksak idi. bir şeyler yapmaya çalışmışlar ama yarım olmuş hissi yaratıyor insanda. hele ki genel gizem açısından yaptıkları açıklamalara hiç tatmin olmadım. zaten böyle gizemli filmlerde o açıklama çok mühim, hadi olaylar yine akıyor falan ama o gizem insanın aklına yatmadan filme güzel olmuş diyemiyor insan.

--- spoiler ---

.şimdi genel açıklanmayan bir gizem var, orasını ikinci filme bırakmışlar iyi güzel de bu film için kandırmaca olarak tasarladıkları labirentli, testli meselelerin hepsi ne içindi? beyin aktivitelerini izlemek için mi? bu tiplerin hepsi özel, hepsi virüse bağışık değil miydi? o halde sokulanlar niye çıldırıyordu arkadaş? sokulma meselesi dozunda virüs meselesi miydi?

.ne olursa olsun bu tiplerin neden özel olduğu açıklamasını tatmin edici bulmadım. üstelik madem öyle neden hafızalarını kazanmalarını sağlayan ilacı yolluyorsun. bu olay açıklanınca elinizde ilaç var daha neyin testini yapıyorsunuz falan niye denmiyor? ben mi anlamadım bu kadar olaydan bir şey? yoksa salladılar mı komple bilmiyorum.

.hani ikinci filmde tüm bu saçmalıkları harika açıklamalar getirirler tükürdüğümü yalarım ama şu durumda sadece çekimser kalabilirim. dizi mi bu sonraki filme bırakılır mı her şey? o yüzden kıl oldum şimdilik.

.esas oğlanı zaten pek tutmadım, yetmezmiş gibi filmde hatun karakter yoktu resmen. zorla bir tane kız getirdiler. hatunsuz film mi olur lan? hem gelen kız üzerinden bir şey çevirmediler yani en azından aşk hikayesi ve diğer veletlerin tek kıza sulanması gibi saçmalıklara girmediler ama yine de neden hepsi erkekmiş? bunu sormadılar bile.

.yapılan açıklamaya göre güneş büyümüş dünyayı yamultmuş. yetmez gibi virüs çıkmış insanları zombiye çevirmiş. bu özel çocuklar da bağışıklarmış ama test yapmaları gerekiyorlarmış üzerlerinde. ondan tüm bu olayı tasarlamışlar ama halk karşı çıkıyormuş falan filan derken, bu da ikinci film için bir şaşırtmacalı test imiş.

.şu durumda bunları güya kaçıran tipler, testin ikinci kısmına gerçek dünyaya götürüyorlar imiş. virüs olayı da dünyanın yok olduğu da komple yalan olabilir ama işte nedir gizem o halde? neyin testindeler bunlar? gizem açıklamadan film bitirilir mi? manyak mısınız?

.kıyamet sonrası meselesine sadık kalırlar sanırım ama onda bile şaşırtmacaya girişebilirler herhalde bilmiyorum. bakalım artık. ne yapacaklar?

.kafesini evi belleyen tip ile gönderme yapmışlar herhalde, ortama gelip tüm dengeleri değiştiren ve testin hazırlıklarında bulunan esas oğlan ve kız da neyi temsil ediyorlar? neden diğerleri bunlara güvendiler o kısımda da ikna olmadım. veletlerden bir tanesini narnia günlüklerinden hatırlıyorum sanki.

.örümcek meselesi, yaratıkların ne olduğu falan da pek açıklanmadı. büyük yapılar labirentler, son anda duvarların arasından sıvışmalar falan da pek tatmin etmedi beni. büyük yeşil ekran hissiyatı vardı devamlı.

.ha bir de alby sokulduktan sonra neden taşındı? sokulanı zaten labirente atmıyorlar mıydı? o kısımda aklıma yatmadı. sonra hafızalar ile döndü geldi iyi güzel de bir şey açıklayamadan yine öldü gitti. ne anladım ben bu işten?

--- spoiler ---