10 Eylül 2014

Godzilla


film olmamış, müzikleri yüzünden sıfır olsa sıfırı basacaktım da sıfırcı hoca olmayayım, öldürmeyeyim dedim. kaç kere dedim kim bilir bu standart mal mal müzikleri niye koyarlar aklım almıyor, ne geriyor ne başka bir his veriyor. o kadar çok duyduk ki duyarsızlaştık. en uyanık olduğum vakitlerde uykumu getirdi film. bu yüzden de sınıfta kaldı. türünü falan pek severim de filmin ismi diğer yaratığın ismi olmalıymış. godzilla hikayesini tefferruatlı da bilmiyorum ama herhalde böyle değildir, 2014 yorumu getirmişler. kadro esas oğlan haricinde iyidi ama onu bile sıçıp sıvadılar, sadece görüntüler için izlenebilir. başka bir şey yok.

--- spoiler ---

.eski çağlardan kalma sevgili yaratıklarımız var. radyasyon ile besleniyormuş. eski dünya radyasyonlu olduğundan dolayı bu böyle imiş. hikayenin bu kısmını hiç hatırlamıyordum eh ikna edici geldi (bir de meşhur atom bombası denemesi sahnesi vardı, onu da buna bağlamaları enterasan idi, deneme değilmiş de bu yaratıkları öldürmeye çalışıyorlarmış). ilk kısımdaki santral patlaması meselesi de bununla ilgiliymiş. sevgili breaking bad walter'ı, malcom in the middle babası da bilim insanı rolünde karşımıza çıkıyor. oha iyi falan derken adam ölüyor.

.işler kala kala daha önce miniklik halini hatırladığım mal suratlı bir tipe kalıyor. olmamış, hep donuk donuk bakmış, saçma sapan dramların altında ezilmiş. en azından ben uyuz olduğumdan bana böyle geldi artık ne bileyim. karısı ile durumu kurtarmaya çalışmışlar ama onu da göremedik. en kapalı oynadığı filmlerden falandır herhalde. ufak çaplı bir sevişme başlangıcı sahnesi haricinde saçma sapan konuya ek gibiydi.

.zaten devlerin savaşı haricinde diğer hikayeleri sallamasyon yapmışlar. yok efendim çocuk annesini kaybeder asker oğlanımız yardıma koşar, yok efendim hemşire hatun yıkıntıların arasında bir oraya bir buraya koşturur. insan filmlerinde karıncaların hikayelere eğiliyor muyuz? dev yaratıkları çeksenize lan.

.üstelik aklım almıyor bilim kurgu diyorlar iyi güzel de bildiğin savaş filmiydi. bilim adamları salak salak takılmak haricinde bir şey yapmadılar neymiş çiftleşme çağrısıymış. bunu buldular, eh yani bizim amcaya sorsak o da bilirdi bunu. ne bir çözüm buldular ne bir önlem geliştirebildiler.

.varsa da yoksa da nükleer anasını satayım, üstelik hiroşimada durmuş saati göstererek şaka da yapıyorlar herhalde. amerikan japon ortak yapımı yaptık, japon efsanesi ile takıldık ahanda bak lafı da koyarız tadında bir şey. hiç bir halt yiyemediklerini geçtim üstüne nükleer bombayı "göya" yem olarak kullanıp yaratığı beslemiş oluyorlar. yok efendim şehrin dibine götürüyor diye de sonra etkisiz hale getirme olayları bir sürü saçma sapan. en son uzaklaştırabildiği kadar uzaklaştırıp patlattı mı ne? oralarda dalmış gitmişim artık seçemedim.

.sonuçta insanı cidden çileden çıkaratan bir hikayesi vardı. ultimate avcımız sevgili godzilla da ölü numarası yapıp eyvallah etti gitti. günü o kurtarmış oldu. normal hikayede de kurtarıcı mıdır yani? tamam doğal düzen, diğer tipler geldi diye uyanmış gelmiş anladık ama gelmişler biraz menüde insan da hüpletse olurdu mesela? 

.hem madem saldırmıyor bu yaratık niye bombalayıp duruyorsunuz lan allahsızlar, köprü sahnesi ile son sahne taban tabana zıt, olay olsun diye işte yapmışlar etmişler. sahne çekelim zengin gözüksün hesabı. sahneler güzel görünüyor ama yazık günah işte diyecek sözüm yok. hele devamlı kendi bombaları ile düşen uçakları ile kendilerini öldürmeleri de süper zekalılık örneği idi.

.alphas'ın doktrunu general rolünde gördük, zenci abimiz de çok tanıdık idi. stargate atlantisten abimiz vardı askerlerden biri. supernatural'in iyi kalpli vampiri de bilim insanlardan anonsçu tip idi. unuttuklarım varsa affola hehe.

--- spoiler ---