11 Ocak 2013

Astral City: A Spiritual Journey


öncelikle çeviren arkadaşı kınıyorum, ulan dakka başı çevirdim diye altyazı altına not konur mu? naptın sen? ayrıca filmden midir neydendir bilmiyorum, acayip acayip laflar zaten yarısını bir anlam veremedim. çeviri de olmamış yani herhalde. her neyse böylesini de ilk defa gördük. film desen pek bir numarası yok, ilk görüntüler biraz hoş gibi ama sonra bayıyorlar. saçma sapan bir öte dünya filmi olmuş. izlenmese de olur yani.

--- spoiler ---

.sonundaki yazılarda kitaplardan falan bahsediyorlar, gerçekte bu mesele üzerine uğraşmış bir de kitap yazmış biri varsa, vah vah ettim. saçma sapan resmen. yok arafmış, yok insanlar kurtaran tipler varmış, yok enkarne olmakmış. aydınlanmakmış. ne diyorsunuz lan?

.ilk görüntüler güzel görünüyor, araf dedikleri karanlık yer cehennem bile olabilir acayip bir yer, sonra dünyanın üstünde duran kara parçası dedikleri evimiz diye bir yer. görüntüler arada saçmalıyor ama yine de fena değil.

.ha güzel görüntü saçma sapan oyunculuk ve tripler üstüne bir de saçma sapan senaryo ile ne kadar işe yarar orası tartışılır. olmamış yani, cidden böyle bir kanaat önderi falan varsa çok acayip. bizim cinci hocalar daha samimi a...

.intihar meselesi, sağlığına dikkat etmeme mesajı ve savaş meselesinde direkt göndermeler yaptılar. aydınlanma, sevebilmek, yardımcı olmak, iş falan meselelerinde de dolaylı göndermeler vardı herhalde. yakayalabildiklerim bunlar. çeviri yüzünden anlamadıysam da özür dilerim abilerden.

--- spoiler ---