16 Eylül 2012

Fetih 1453


baya ses getirmişti sanki bu film, uzun süredir de türk filmi izlemiyordum. iyi şeyler ummuştum. hayal kırıklığına uğradım. bir kaç kılınçlı dövüş sahnesi, bir kaç mızrak atım sahnesi haricinde iyi gelen herhangi bir yeri olmadı. oyunculukların büyük kısmı inanılmaz kasıntı durumda idi. figuranlar falan zaten utanılacak derecede kötü, yan roldekilere nasıl ezberlettiler nasıl çektilerse adamların el hareketleri ve sözlerinde bildiğin senkron kayması var. ne bileyim harcanan paralara falan üzüldüm. ha hiç mi çekilmese iyidi, değildi tabi ama bu kadar paraya bu mu çekilebiliyor yani gerçekten çok acayip.

--- spoiler ---

.şu ortadoks papazımıdır nedir onun senkronu kaymış arkadaş yemin ederim, sinir oldum. diğer kısımlarda da bizans başındaki elemanda da vardı bu. kesin yönetmenin dahli olmuş bu işe. şöyle böyle yap demiş. adamların el kol hareketlerine bile karışmış sanki ne bileyim. o derece kasmışlar kendilerini, bana verdiği his buydu.

.en iyisi yine fatih sultan mehmet rolündeki eleman idi ama, o bile ancak yarı yarıya yani. bu oyunculuklar bu kadar mı atla deve işi çok merak ediyorum. bir çok dizideki durum daha iyi bu filmden, dizi sektörü hakketen gelişiyor demek.

.greenbox olayları da inanılmaz. animasyonlar hadi yine tamam o kadar olmuş da, greenbox köşelerimiz nasıl düzelmez. hadi düzeltilemiyor diyelim neden çekilir. anlaşılması mümkün değil. filmin yüzde doksanı belki daha fazlası yeşil ekranda çekilmiş bariz. oyuncular ondan mı kasmış kendilerini bilemiyorum ama böyle ise özürleri kabahatlerinden büyük olur.

.senaryo, olayların gelişimi de pek tat vermiyor. filmin sonunda o kadar insan öleceğine feth etmesek daha mı iyidi lan dedirtiyor insana. fatih sultan mehmet bir tane adam doğramıyor, nasıl kumandan? herkese şirin "görükülmeye" çalışılmış. işgüzarlık arkadaşım. bilemedim valla ağır da konuşmak istemiyorum yemin ederim.

.müzikler fena değil bak onu söylememişim. arada duyguları coşturuyor falan, tabi her ölene salavat çakmak da olmamış ama yine de hoş. ulubatlı ile düşmanı tipi neden o kadar benzer onu da anlayamadım. öyle işte, zar zor izledim desem yeridir.

--- spoiler ---