2 Kasım 2012

Love


hikayeyi güzel bitirememişler ama anlattıkları konuya saygı duydum. en azından anlatmaya çalıştıkları diyelim. görüntüler falan pek hoş, temel kavramlara güzel dokundurmalar yapmışlar. arada giren görüntüler hafiften belgesel edası katmış ama işin aslı filmin sonunda çıkıyor. keşke sonunu böyle yapmasalarmış, ben pek bir şey anlamadım sonundan ama yine de tavsiye ederim.

--- spoiler ---

.sondan başlayayım. dünyada herkes ölmüş, bu tepede kalmış ama yukarıya da nasılsa bir anıt gibi bir şey göndermişler gibi algıladım ben. saçma tabi, aşağıda kimse yok gibi bir şeyler dediler ama 20 yıl sonra adamın yanına bir şey geliyor. bin sekizyüzlü yıllarda bulunan şeye de benzettim niyeyse o da saçma ne alaka? karman çorman. neden açıklama yapmadan bırakırlar anlamak mümkün değil.

.aslında hiç açıklama olmasa bundan bin kat iyi, aynı günlüğü okuduğu zaman ulan o kadar yazmışsın tepede ne gördüğünü yazsana demesi gibi kalsa yine tamam derdik de. bir sürü bir şeyler açıkladılar ama açıklamalar birbirini tutmuyor. bir şey anlaşılmıyor (ya da ben anlayamadım işte neyse).

.sonu haricinde film baya iyi aslında, yanlızlık ve iletişim mevzularına güzel bakmışlar. uluslararası uzay istasyonunda bir başına kalan adam hikayesi de konuya çok uygun. kafayı yemeleri, geçen zamanlar falan da hoş. tabi 6 yılı tam dediler. belki 20 yıl geçti dendi. o kadar yiyecek stoku olması saçma. tabi yine sonun saçmalığına geldik malesef ama bu arayüzde karşılaştığımız için üzgünüm falan gibilerinden bir laf ettiydi. yani hepsi sanal gerçeklik gibi bir şey de çıkıyor burdan. neyse tekrar kapatalım bu bahsi.

.adam tek başına cevaplar olmadan uzayda takılıyor. düşününce inanılmaz. o belirsizliğin insanı delirtmemesi zor. ayrıca bir seferinde dünyaya dalışa geçmeye karar da veriyor ama yapamıyor. burada yalnız ölmektense... diyor ama kolay değil tabi. yemiyor götü. sonra saçlar başlar uzuyor. meczup oluyor ve işte yine sona geliyoruz. yanı başında insanlığın tarihini ve hikayesini anlatan bir şey beliriyor.

.hikayeler ile iletişim anılar dokunduruşu da güzel ama işte hikayeyi güzel tamamlamadan bunu vurgulamak da ironik herhalde. çok daha iyi olabilirmiş, yazık olmuş. ben anlayamadıysam da özür dilerim yani.

--- spoiler ---