26 Haziran 2019

Man vs. the Universe


adamlar imdb bilgisinde belgesel demeye bile utanmışlar. bilim kurgu yazmışlar ki ancak o olabilir hakketen. yemek yerken açmış bulundum, büyük ölçüde dinledim ama zaten pek bir şey yoktu. salak saçma göktaşı çarpacak muhabbeti yaptılar. tamam çarpacak abi de sizin aklınıza kaldıysak, dünyayı bunlar koruyorsa yandık. zaten belgeselin isminde hayır yok. her gördüğümde es geçiyordum, yine de izlemiş bulundum. diğer belgesellerde gördüğümüz az bıyıklı bir bilim insanı oynuyor ama çarpışta testi, patlama testi, mal mal gülmeler, efsane avcıları geyiği gibi oluyor. hadi onların işi bu. sen bilim insanısın lan, biraz onurun olsun değil mi? yok salak salak gülecek. neymiş dinozorların uzay programı yokmuş, ondan yok olmuşlar. senin uzay programın ya da teknolojinin getirileri de dünyayı yok edebilir. bunun önlemini aldın mı? cevap ver?

e02:
How to Kill an Asteroid

--- spoiler ---

.diğer bölümleri izlemem muhtemelen. bunu da dinledim sayılır. bölüm içersinde daha önce de duymuş olabilirim ama tek işe yarar fikir lazer tutmaktı. tabii o da ne kadar etkili onu takip edemedim. eğer etki ise geriye tek bir problem kalacak o da dünyanın dönüşünden bağımsız nasıl tutacaksınız arkadaş? herhalde uzay gemisinden tutmaları gerekiyor. bunları anlattılarsa kaçırmış olabilir. salak salak işler peşindeydiler.

.bir tanesi robot yapmış da taşa tutunacakmış. şak diye düşüyor. ulan göktaşının üzeri o yaptığın örnekteki gibi mi olacak? belki tırnaklar tutmayacak, bunlara kimse demiyor mu? bu mudur çaresi diye? zaten muhtevası çeşitli olablir diyor. kaya ile başka madde delmesi bir mi? bunları hesap ettilerse bile salak saçma şovlardan bir şey anlatmıyorlar.

.bir de füze atarmışız patlatırmışız falan filan, filmlerde olur bunlar diyor ama ciddi de düşünüyor olabilirler. belli bir zaman gerekiyor ama daha gökyüzünün tam taranmadığından bahsetmiyorlar. öyle gereksiz bir iş işte.

.en başta rusyadaki göktaşı düşmesiyle başlattılar. camlar kırılıp insanlar yaralanmış, ciddi bir tehlikeymiş. tehlike elbette ama bu senin geyiğinle olacak iş değil. üstelik insan evrene karşı ise zaten çoktan kaybetti demektir. neyse boş beleş işler işte uzatmıyorum.

--- spoiler ---