5 Eylül 2013

Sci Trek e16:

breaking time

--- spoiler ---

.yeni bir şey duyamadım, benzer konuda izlediğim kaçıncı belgesel onu da bilmiyorum artık ezbere geçti olaylar ama yine de ne bileyim fazla sallamasyon gibi geliyor. hele paralel evren meselesine girdiklerinde hadi len ordan diyorum devamlı.

.üstelik sevgili zenci bıyıklı bilim insanımızın pek de kabul görmeyen zaman makinası uğraşını döndürüp döndürüp tekrar göstermeleri de hüzünlü, hani belgesellere çıkacağına git makinanı yap arkadaş, kaku bey devamlı zaten belgesel çekiyor. bilim yaptığını sanmıyorum ama sen bari git bir şeyler yap da ölmeden yeni bir şeyler duyalım, görelim.

.yok efendim ışık hızına gidince yavaşlamak falan, bunu devamlı tekrar ediyorlar ama madem ışık hızına yaklaşınca insan yaşlanması azalıyor, neden uzak mesafelere gitmek mümkün olmasın, atıyorum bir milyon ışık yılı uzaklıktaki yere gitmek mümkündür belki, niye hesabı kitabı yok bu işin? neden bunlardan hiç bahsetmiyorlar.

.yok efendim karadelik etrafında dönersek, yok efendim yerçekimi şöyle böyle. anladık tamam da şimdi en yakın karadelik galaksi merkezinde dediler, pek de inandırıcı gelmedi. başka karadelik mi yok? etraf kaynamıyor mu? galaksinin merkezine uzaklığımız cidden 25bin ışık yılı imiş, ona şaşırdım. her halde tek öğrendiğim şey bu oldu. ben daha uzak bir yer sanıyor idim.

.dede pardoksu meselesine de girdiler tabi, olmazsa olmaz meselelerden biri, dediğim gibi paralel evren meselesiyle açıklıyorlar. turkuaz rengi ceketi olan abimiz de pek bir şovmen. tavırları dalga geçiyor gibi, öyle bilim insanlarının ta a... diyoruz.

--- spoiler ---