14 Nisan 2013

Bates Motel s01e01:

First You Dream, Then You Die

başlayıp başlamamak konusunda kararsız kaldım, iki bölüm izledim ve artık allah kerim diyerekten başladım. psycho'yu pek bilmem, o ünlü banyo ve bıçaklı sahneyi ucundan görmüşlüğüm vardır. hikayesini falan hiç bilmem. o filmden esinlenerek yapılmış, daha çok gençliği imiş herhalde. fragmanına baktım da iyi benzetmişler gibi çocuk, (kendisini türlü çeşit aile filminde gördük) otel, atmosfer falan çok yakın görünüyor idi. sıfırdan izleyecek kişi için de yeterince gizemli göründüğü için başladım. şu ana kadar hiç korkunç değil, gerilim de çok minimal düzeyde.

--- spoiler ---

.karakterlerin arızalı duruşları da ilgi çekici ama oidipus kompleksi olayı esas filmde ne kadar vardır bilemedim ama devamlı alttan alta bu gidecek gibi belli. anası ve oğlu arasındaki değişik hallenmeler falan. daha ileriye taşırlar mı bilmiyorum ama her bakışlarına nerdeyse vurgu yapıyorlar orası fena, çok fena hem de...

.ha arızalı tip arıyorsan bundan arızalısı yok gibi ama işte daha çok kan gövdeyi götürsün diye beklerken böyle şeyler çıktı. ilk bölüm itibariyle anasına tecavüz edildi, koştu yetişti arkadan çaktı bir tane mesela. ondan sonra anası da kesti adamı... yeterince kan var mı dersek değil tabi ama garip, kadının geçmişi karanlık belli...

.zaten girişte babasının ölüsünü bulan çocuk koşar anasını çağırır, kimse telefon açmaz falan. nasıl olsa ölmüş ya da öldürmüş gibi davranırlar bir garip yani. dipten ağır arıza yani.

.yeni başlangıç için kasabaya gelirler, olaylar da bu kasabada geçecek belli ki ama kasaba toptan arıza, normal insan yok gibi herhalde. esrar kaçakçısı tipler imiş çoğu, bir de kızları kaçırıp işkence eden tipler falan varmış.

.esas oğlanımıza yanık kız cemaati var nerdeyse, bir tane de hasta bir kız var. ufaktan da böyle romantik işler dönecek gibi bakalım artık.

.ilk bölümde tecavüze gelen adamın arabasını nasıl bulamazlar lan diye soru kalıyor ya akılda ha işte onu ikinci bölümde cevaplıyorlar.

--- spoiler ---