14 Ekim 2019

the walking dead s10e01:

Lines We Cross

--- spoiler ---

.gayet kötü başladı. eugene salağının komikliklerine bir puan artırdım. yoksa tamamen bir puanlık bir bölümdü. iki puan vememin de çok etkisi olmuştur ondan eminim. adamlar ne yapalım demişler, gökten bir uydu düşsün demişler. bu ne lan? kaç tane uydu var? 10 senedir niye düşmemiş. hadi hepsi tamam, o kadar mekan içinde nasıl bunların dibine düşmüş?

.hala alfa olayı yapacak gibi görünüyorlar. alfanın bölgesine girmemişler. hatta avları o tarafa kaçsa bile girmiyorlar. hepsi iyi güzel ama bu sefer gökten uydu düşüyor. ormanı yakıyor, yangını söndürmeye giriyorlar. hepsi iyi güzel derken, carol biraz daha ileri gidip alfa ile bakışmalar atıyor. bu yani.

.bundan gerisi tamamen goygoydu. yok efendim, düzenli ordu yapalım demişler de yavaş çekimler eklemişler de, şudur budur. bir şey yaptıkları yok. rick zamanı hepsi zaten bundan çok daha fazla zombiyi düzenli şekilde harcayabiliyorlardı. o yüzden çok anlamlı bulduğumu söyleyemeyeceğim.

.rick ne oldu? öldü diye anlatıyorlar hala, öyle saçma sapan karakter çıkarmak olmaz ki... maggie vardı, o ne oldu? carol peşinden gitmiş de şuymuş buymuş. ne lan bu? dünya o kadar büyük değil ki. çok saçma bu da... negan'ı ortalığa saldık, karşılaşmasın diye çıkarmışlar gibi oldu. belki sadece karakterle anlaşamamışlardır. onu da bilmiyorum ama çok aptalca hepsi.

.o kadar tutmuş dizi yap, karakterleri böyle hunharca kullan. resmen esas biz belirliyoruz geyiği gibi bir şey. rick karakterini canlandıran oyuncu, beni öldürmesinler diye dua ediyorum diyordu. tam öldürmediler ama diziden çıkardılar. geri getirirler belki ama sırf bu geyik bile çok anlamsız.

.daryl bile dandik göründü. carol ile muhabbetleri çok bayıktı. diziyi pek özlememişim, hepsi zaten karın ağrısı gibi. bir de doktor getirdiler, gay midir nedir, dizide gay yok diye özel getiriyorlar sanırım. varsa da ben unuttum. hep netflix yüzünden işte. eugene doktor elemanın çocuğuna bakıyor. öyle garip garip işler. doktor sidikli salak travma sonrası stres olmuş. geçen sezonun kafa kesme olaylarını hatırlıyor. kafa kesile kesile karakter kalmadı. mekan bunlara kaldı. okyanus civarına gelmişler, keyifleri yerinde. canları sıkılıyor. olaylar buraya kadar gelmiş.

--- spoiler ---