28 Ağustos 2014

inside the walking dead


the walking dead serisinin dördüncü sezonuna bir kamera arkası bölüm ekleyelim demiş abilerimiz, iyi de yapmışlar. müzikler sağdan konuşmalar soldan geliyor gibiydi. müziklerin hepsi hep hoştu. sıkmadan güzel müzik basmışlar. genelde işin mutfağını bilmek biraz heyecan kaçırır ya pek öyle olmadı. bir iki yerine şaşırdım. koca bir aileyiz olaylarını da hiç yemedim. ne diyecekler her gün kavga mı ediyoruz diyecekler sanki? tamam ekip ruhu yakalamış olabilirler ama yine de çok abarttılar bu meseleyi son kısımda. dördüncü sezon öncesi izlenmemesi gereken bir bölüm elbette.

bu arada link veremedim çünkü link bulamadım. inside the walking dead olarak diğer sezonlarda da bölümler çekmişler herhalde. her sezona bir kamera arkası yapmış olabilirler. ben buna denk geldim izledim, gerisine karışmam.

--- spoiler ---

.dediğim meseleden başlayayım, aile gibiyiz meselesi çok abartıydı. dizide karakter ölünce elemanlar iş arkadaşlarının işten ayrılıyor edası ile son çekimlerine geliyorlarmış. horşıl abimizin son sahnesinde abimiz dizler üzerinde iken çekim ekibinden biri onore edici konuşmalar yapıyor. enteresandı o kısım mesela.

.kuyudaki şişmiş zombimiz tamamen kuklaymış. buna da bir hayli şaşırdım. hani ne bileyim dublör desen değil, bilgisayar desen değil de tamamen cansız olabileceğini düşünmemiştim. adamlar hakkaten iyi yapmış. daha sonra yanmış zombi meselesi daha iyi dediler de yok yani kuyudaki hakkaten iyidi.

.zombi tasarımcısı abiler işi yükleniyor gibi aslında da şimdi toplam kamera arkası bölümde bütün görülen zombileri gördük sayılır. az yani, tamam akılda kalıcılar, güzel tasarlanmışlar ama hala az. artırdıklarını söylüyorlar ki artırıyorlar ama yine de az. konuşacaklarına zombi bassınlar arkadaş. ilk sezonlarda yarısı olmayan zombi dublörümüz bile imza dağıtıyordu. olaylar çığrından çıkmış hakkaten.

.yeri gelmişken fan kısmının da çok kötü olduğunu söyleyebilirim. hele mişon gibi saçları yapmış kızımız falan üzücü geldi. üstelik hepsi perukmuş lan onun. mişonun saçlar dazlar falan hehe.

.özel efekt kısmı da biraz üzdü beni açıkçası. önce hiç yeşil ekran kullanmıyoruz falan dediydi glenn ama gördük ki kullanmışlar ez azından bir kaç kez. ardından kesme biçme sahnelerinde ki efekt olduğu belli ama komple kılınç uzatma gibi bir şey kullanıyorlarmış. ya uzaktan indiriyor ya da kılınç tamamen bilgisayar ile konuyormuş. bunu bilmek pek olmadı yani en azından efektin orada olduğunu tahmin etmiyordum ama yine de enteresan idi.

.kostüm tasarımcısı hatunumuz pek hoşlardı, anlatımları da hoş idi. işini de pek seviyor belli. güzel de yapıyor ya kıyafet eskitmek yerine kullanılmış kıyafetlerden yapsınlar diye doğa ve kardeşlik mesajı çakmak istedim hehe. neyse çok da uzatmayalım.

.daryl tipinin kafa güzelmiş hakkaten, adam hem iyi anlatıyor hem pek şen şakrak bir tip gibi. bir elemanın ağzından öpücük kondurmaya çalışıyordu. ağır abilik hallerinden akılda kalacak hale bak sen şimdi.

.karakterlerin ölümden korkması da iyidi. daryl dokundurdu biraz. karakteri öldürürseniz karavanını yakarmış, öyle diyor vallahi ben demiyorum. rick de en son beni öldürmeyin diye yalvardı resmen. işlerini sevdikleri pek belli ama ne bileyim hani iyiler ama dünyanın da en iyi dizisi sayılmaz. çok da abartmasınlar kendilerini. en azından onlardan büyük allah var ulan.

--- spoiler ---