25 Ağustos 2013

Built for the Kill s05e02:

wolfs

ara ara denk geliyordum bu belgesel serisine ama ilk defa izleyeyim dedim kurtları görünce. belgesel bilgilerine baktım sonra 2001 yılı görünüyor imdb'de ne kadar doğru bilmiyorum. üstüne bölüm listesi yok doğru düzgün bir yerde. natgeo.com.au'da s05e02 olarak görünüyor ama tvdb tüm bölümler listesinde görünmüyor. anlamadım bir şey ya eksik bilgi var işte.

belgesel orta karar bir belgesel, güzel çekimler ve atraksiyonlu geçişler var ama çok sınırlı düzeyde. dialoglar sade ve net. devamı için arada denk gelirse diyelim.

--- spoiler ---

.kurt sürüsündeki gece avlanmasını hiç çekemediler nerdeyse mesela, eski çekimler ise anlaşılır bir şey ama yeni çekimler ise eksiklik. bunun yanında kurt ile dağ aslanı kapışmasını yakalamarı iyi idi. garip bir görüntü idi, daha önce görmedim. dağ aslanı kedi gibi savunuyor kendini hehe, ilkin karşılarında duruyor ama kurtlar sayı üstünlüğü ile avı çalıyor.

.bizonu canlı yemelerini kurtlara yakıştıramadım ama tabi başka yolu yok gibi, aslan gibi devirip öldürüp yiyemiyorlar. daha küçük avları önce öldürüyorlar sonra yiyorlar. doğa artık buna da karışamayız herhalde. bölümde dağ aslanından da bahsedildi az biraz, o da çat diye öldürüyor imiş.

.binlerce ısırık diyor, vay anasını... ayaktayken devirdiler koca bizonu... neyse diğer bir olay ismini hatırlayamadığım uzun bacaklı yemeğin de bir kısmını keneler yemiş. hastalıklı olanları bulmada uzman olmuş bu arkadaşlar, kenelerin tükettiği avı yakalayıp yiyorlar. kene yuvası da inanılmaz gerçekten. allah bütük kenelerin bin bir türlü belasını versin diyoruz.

.kurtların çeneleri ya da avların ayaklarına 3d modelleme geçişleri pek başarılı değildi aslında, sırf buradan bile eski yapım olduğu anlaşılıyor sanki ama emin olamadım. yine de aksayan ayağı gören kurt muhabbeti güzel idi.

.liderlik meselesinde de karman çorman oldu, hangi kurt liderdi, hangisi değildi. kim kimi öldürdü ve yeni lider kim oldu ben anlayamadım. siyah kurt gibiydi toy genç ve yeni lider ama sonra farklı gösterdiler. bu yüzden de esefle kınadım kendilerini.

--- spoiler ---