3 Ağustos 2013

Brave New World with Stephen Hawking e01:

Machines

yeni bir popüler bilim belgeseline denk geldim tvden. stephen hawking amca uzaktan görünüyor, belki sunuculuğunu da yaptırıyorlardır bilemedim düblajlı olduğu için. gelecekte yeni teknolojiler nasıl olacak ya da dünya nasıl olacak tarzında bir belgesel, arada pek popüler pek ağır abilerin fikir beyan ettiği ya da gelecekte şöyle böyle olsun isterim dediği kısımları da var. görüntüleri de fena değil, müziğini tam duyamadım ama bölüm bitiş müziği de hoş idi.

--- spoiler ---

.makinalar ile ilgili bir bölüm diye tahmin ediyorum. öncelikle kendi kendine giden arabalardan başladılar. hayli ilerleme kaydetmişler aslında. nerdeyse oluyor gibi görünüyor ama daha trafiğe çıkmalarına çok var imiş. arabanın tepesinde kızılötesi ışınlar ile etraftaki nesneleri tespit edip ona göre yol tutturan bir sistem. bildiğin normal trafikte işliyor, gayet de güzel sürüyor gibi görünüyor.

.beyin sinyalleri ile tekerlekli sandalyenin kullanıldığı bir diğer kısmı var idi. daha önce haberlerini gördüğümüz hatta sanırım belgeselde de gördüğüm bir şey idi. ilkin kalibrasyon yapılıyor daha sonra beyin sinyalleri ile kontrol ediliyor. biraz abimiz ıkındı sıkıldı ama gayet de güzel bir şey.

.daha sonra belden aşağısı felçli insanlar için bir aparat hakkındaki bölüm var idi. daha önce başka bir versiyonunda adam robocop gibiydi, kendi imkanları ile yapmıştı falan ama bunlarınki bildiğin profosyonel bir aygıt olmuş, giyilebilir kıyafet tarzında, bastonla yürüyecek hale getirmişler. gayet başarılı buldum.

.en son kızımda da bir teleskoba girdik, bu kısımları biraz üstün kötü geçmiş bulundum ama işte evreni gözlüyoruz, ışıklar geçmişten geliyor. evrende yanlız mıyız falan filan meselelerinden geleceğe bir bakış atmışlardır herhalde.

--- spoiler ---