21 Mart 2013

Ancient Aliens s04e08:

The Da Vinci Conspiracy

--- spoiler ---

.şimdi arkadaş, diyor ki tarih boyunca dehaları tanrılar ile özdeşleştirmişler. yardım aldıkları düşünülmüş ya da özel oldukları falan diye. da vinci de bundan nasibini almış şeklinde bir bölüm yapmışlar iyi güzel ama e be birader madem yardım alıyor. madem kendisi yapamıyor, nasıl deha oluyor? dediği ile çelişmiyor mu?

.bu koca beyinli dostlarımız yaptıkları inanılmaz işleri sadece çevresini gözlemleyerek ve düşünerek yapmış olamazlar mı? tüm olay bu değil mi? sen şimdi buna tanrılar de, melekler de, cinler de, uzaylılar de fark yapar mı? aynı bok işte. adamlar diyor ki iki sene bu eleman kaybolmuş nereye gitmiş. yıl bilmem kaç, inzivaya çekilmiştir işte ne olsun?

.bir mağaradan bahsediyor. gizemli mağara, adamın hayatı gizem niye açıklasın iki yıl ne yaptığını? mağara ile geleceğe gittiği ya da yok efendim uzaylılardan teknolojilerini gördüğü ahanda yaptığı her şeyde bir boncuk bulmaca falan pek olmamış yani. tamam uyan şeyler acayip işler falan var ama yine de yeterli değil.

.yok resmi kurşunsuz ile tamamlamış, melek rontgen ışınında görünmüyormuş. yok ayna yazısı metodunu resimlere uyarlayınca uzaylı tipler çıkarmış yok şöyle yok böyle. çok zorlama şeyler gibi geldiler bana. hele helikopter ile aynı mantık deyip de acayip bir şey göstermelerini falan komik buldum.

.adam aşmış işte bazı şeyleri, düşünmüş bulmuş ucundan. geleceği görmüş olmasına gerek yok ki? üstelik hayal edilebilen şeylere ulaşan taraf gelecekte yaşayan insanlar değil mi? tüm mekanizmalarını çizmiş mi sanki? ucundan andırıyor diye bu kadar yaygara koparılmaz ki?

--- spoiler ---