17 Şubat 2013

black mirror s02e01:

Be Right Back

--- spoiler ---

.ikinci sezonunu çekeceklerini bile bilmiyordum. bir sene ara vermiş gibiler, kendileri de bilmiyordur belki ama çekebildikleri kadar çeksinler valla. kıyıdan köşeden güzel konular buluyorlar. 

.bölümde sevilen kişinin ölümü sonrası yas meselesine bir bakış var idi. kemal sunal'ın robot hizmetçili bir filmi vardı. orta kısmından sonra ona benzettim. aslında ortasına kadar daha iyi gidiyordu ama sonra biraz şaşırdılar kendilerini.

.şöyle ki; lan o kadar konuştun onun böyle tepkiler vermeyeceğini anlayamadın mı? kavga etmedin mi hiç? zaman aralığını bilmiyorum ama yeniden bulmanın verdiği bir cicim ayı muhabbeti haricinde bu pek havada kaldı gibi geldi.

.bundan başka zaten bu serideki teknolojik aletlere bile hasta olmamak elde değil. adamlar yapıyor, bir kısmısı belki proje halinde seri üretimi bile bekliyordur bilemedim şimdi o kadar takip etmiyorum ama hoş hepsi.

.neyse ne diyorduk? kocasını kaybediyor kadıncağız. yıkılıyor haliyle. sosyal medyadır, ottur boktur ne varsa kocasına dair hepsini toplayıp adamın modellemesini yapıyorlar. ilk yazılı, sonra sesli sonra da robotik olarak. e yani madem böyle teknolojiniz var ölmeden önce modellesenize diye de sorarlar adama ama asıl olay hayatımız sosyal medya mı oluyor lan gibi bir gönderme olmuş tabi burada.

.de değil tabi, uçurumun kıyısına gelene kadar bunu anlamazsını diyor en sonunda da, ama ne olursa olsun çatı katında bile olsa muhafaza ediyor. öyle de bitiyor bölüm.

--- spoiler ---