10 Haziran 2023

silo s01e02:

 Holston's Pick

--- spoiler ---

.güzel dizi aslında, bu tempoda gider mi bilemiyorum ama en azından anlatımı güzel. şerif de çabucak dışarı çıktı, karısına haklıymışsın dedi ve öldü. belki biz öyle gördük bilemiyorum ama saçma olan şey şu kameranın tozunun kendi kendine alınamaması, bilerek yapmışlardır herhalde zaten dışarsı yeşil, bunlar yeşil görmüyor, bunun sebebi tozdan mı zannediyorlar? 

.ikinci saçmalık dışarı gidebilecek bir araç üretebilirler, ellerinde teknoloji var, hiç yok değil. 140 yıl geçmiş, dış dünya verilerini direkt alabilir olmaları gerek çünkü en azından kamera var yani, kasten bunu engellemişlerdir herhalde.

.garip olan şey şu, şerif dışarı çıkınca karısının ölüsünü görmedi ama dışardakiler sanki ona uzanıyor gibi gördü, onu da anlamadım, belki giydirdikleri kıyafet zehirliyor, belki başka bir sorun var. kaskı çıkardıktan sonra da ölmeye devam etti, belki kıyafet korumuyor hava zehirli, yeşillik niye var bilemiyorum ama işte dizi de zaten tamamen bunun açıklanacağı üzerine kurulu.

.geçmişe dönüp olayları çözmeye çalışıyoruz. bilgisayarcı arkadaş, mühendis karı ile birlikte takılmış, ölmeden önceki gece not bırakmış, bulduğuna dair, özel yerleri varmış. silo'nun kazıcı makinasını bulmuş, oradan derine, ilk bölümde gördüğü tünele ve oradan kapıya ulaşmaya çalışıyor, nereye gideceğini bilmiyor ama tabanda su var, kadın da bölüm sonu oraya kadar geldi, hepsi çok güzel ama tabii ki gizemi çözmeyecekler.

.daha yargı dedikleri arkadaşlar ne yapıyor onu bilmiyoruz, meslekleri neye göre seçiyorlar onu bilmiyoruz, eğitim sağlık kaynak nerde? bunları açıklamadılar ama hepsine yavaş yavaş gelirlerse de konu bitmez, bakalım akış nasıl olacak hiç fikrim yok.

.bulunan objeler, şerifin olayı anlaması falan iyidi ama sonuçtan geldik. kamerayı çalıştırmaya çalışmadılar, zaten pat diye çözmemek için de adım adım ilerletecekler gibi. bunlar polis intihar en büyük günahtır diyor, saati de kontrol etmiş iyi güzel ama ne bileyim fazla yapay gelmeye başladı. zaten düzen nasıl sağlanıyor, şerif göstermelik gibi, yargı tipleri olaya müdahale edince çözüldü gibi oldu. henüz onlar kim, olayın başında kim var onu bilemiyoruz. isteyen dışarı çıkar olayı, ölüm cezası gibi sanırım, belki de dünyayı bunlardan korumaya çalışıyorlardır.

--- spoiler ---