11 Ocak 2023

house of the dragon s01e01:

The Heirs of the Dragon

yeni bir diziye başladım ama sor bir neden? başka bir tane bulamadım. game of thrones pek sevdiğim söylenemez, yani sıkılarak izliyordum, bu arkadaşlar ondan da kötü, belki tiplere alışınca sarabilir ama klasik hikayeler devam ediyor, ejderhalar daha ucuz yapım olmuş, esas konuyla bağlantı kurmaları zamandan dolayı imkansız ama arada göndermeler yapıyorlar ve müzik sadece biraz benzetelim aynı yapmayalım demişler, o da olmamış, ne bileyim izleyecek başka bir şey yokken az bölümü de var izleyeyim dedim işte.

--- spoiler ---

.erkek çocuk isteyen kral karısı ile çocuğu arasında kalıyor, kadından vazgeçiyor ama oğlan da ölüyor, ben bu hikayeyi daha önce başka bir yerde izledim ya da okudum, bilemiyorum artık ama hiç yabancı gelmedi. ejderhalıların hanedanı böyle başlamış, aslında başlangıcı söylüyorlar da bu sıkıntılı kısımlarıymış.

.oğlan olmayınca babası kızını seçiyor, amcayı gönderiyorlar. bebek öldü diye sevindi, o da mallık ediyor ama yine de ne alaka? durduk yere taht kıza geçmiş oluyor, ona da süper bilgi veriyor, kış gelecek abi! yüz küsür sene öncesinden bunun bilgisi geliyormuş, böyle söyleyince artık komik yani ciddiye alınacak bir tarafları yok.

.kızın esas karakter olacağı zaten belli, fena bir seçim olmamış ama ne bileyim garip, bir de lez falan çıkartabilirler başımıza bunlarda oluyordu ama öyle izlenimler aldım, arkadaşı olan kızcağız da kralın yardımcısının (eli sanırım) kızıymış, kralı teselli etmek için gönderiliyor, dizinin olayı buydu ama diğer "sevişme" görüntüleri sahip hepsi oyuncak gibiydi, bari bunu düzgün yapsınlar dedim ama olmamış.

.düello görüntüleri de başarısızdı, hile yapınca sorun olmuyor mu? amca karakteri biraz kusmuk tadı veren bir tip, bunu çok aramışlar mı bilmiyorum ama pek olmamış, dövüşçülüğü zaten olmamış, diğer tipler kimdir nedir şu an belli değil ama game of thrones çakması, benzeri şekilde konuşan tepki gösteren tipler olmuş, hikaye olarak sonradan mı yazılmış yoksa uydurulmuş mu anlayamadım. yani ayrıca kitabı var mı yoksa senaristler mi sallamış? onu bilmiyorum.

--- spoiler ---