5 Aralık 2022

the peripheral s01e01:

 pilot

uzun zaman sonra yeni bir diziye başladım. filmlerden gördüğümüz hanım kızımıza kitaptan uyarlama bir dizi çekmişler, görüntüler hoş görünüyor ama hikaye aşırı tanıdık geldi, tanıdık parçaları birleştirmişler diyebilirim, izlenir gibi durduğu için başladım ama bir sürü dizi de yarım kaldı, artık çok da dert etmiyorum, gittiği yere kadar yani.

--- spoiler ---

.kitap uyarlaması olarak başka hikayelere çok benzettim, belki aynı dönem ya da aynı tarz olabilir bilmiyorum ama bu tarz bir kalıpla başlayan çok hikaye var. gerçek dünya ve oyun içinde oyun konusu da çok tanıdık ama izletiyor.

.esas kızımız aynı oynamış, hiç büyümüyor galiba kendisi, hasta annesine bakan iyi bir bilgisayar oyuncusu ve 3d yazıcı dükkanında çalışan bir karakter olarak görüyoruz, abisi ile muhabbetleri garip, onun vücuduna girip işler yapması daha da garip eklemek isterim.

.başta ayakkabı ile ilgili bir olay oluyor, sim dedikleri olayda zenci bir tip var, işleri organize ediyor, dünyayı kurtarmaya çalışıyor. küçük kızı başkası kullanıyor o belli, daha sonra olaylar gelişiyor.

.bölüm sonunda hayatın tehlikede diye ulaşmaya çalışan da kendisi, aksiyon olayları abartılırsa iyice boş bir dizi olacak ama anladığıma kadarıyla bunlar beyin sinyali ile diğer taraftaki robotlara bağlanıyorlar, elinin çıkmasından bunu anlıyoruz. diğer taraf kod mu? gerçek mi? onu bilemiyoruz.

.başta daha normal oyun gibi göstermeye çalıştıkları bir senaryo vardı, iyi oyuncu kardeşimiz hemen olayları çözüyor falan iyi güzel de mevzu ne olacak? umarım bu şekilde oyun değildir demiştim, sonra gerçek olaylara döndük.

.2099, 2032 falan gibi yıllar vardı, çok uzak gelecek değil ama biraz gelecek dünyası yapmaya çalışmışlar. bisikletler, engelli arkadaşın aracı, şarjları falan falan derken hep böyle, oyun sektörü zaten çok gelişecek bunlara göre, hepsi çok uçuk şeyler değil ama yine de çok yabancı geldi bana.

.abi kardeş olayı da garipti, erkek bedeni olarak abisinin bedenine giriyor ve kadınla sevişiyor, sonra da bunu hatırlıyor, bu nasıl roman lan? özel seçmişler. bir de bu elemanda sinir uçları meselesi var, asker falan mı bunlar nedir? hemen drone saldılar, gazi de olabilir, durum öyle görünüyor ama emin değilim. bir hastalık, rahatsızlık olduğu belli.

--- spoiler ---