10 Ocak 2022

Ghostbusters: Afterlife

 

eğlenceli bir film olmuş. geçmiş filmle gayet güzel bir bağlantı çekmişler. bunun aynısını matrix de yapabilirdi, tam kıvamında bir bağlantı olmuş. arada hatırlatmışlar, arada video gösterdiler, sonunda komiklik eklemeyi ihmal etmemişler. bu arkadaşlar yaşlanınca ne olacak sorularının cevabı da olmuş. üzerine maceralı bir hikaye de boca etmişler, esas kötüler de aynıymış galiba ama onları pek hatırlayamadım, yine de güzeldi. yeni tipler de hoş oldu. bir tanesi stranger things'ten velet, leftovers'tan nora durst de filme yakışmış. bana yine nora gibi geldi ama bilemiyorum. küçük kız bu yaşında 61 tane filmde oynamış, yuh artık, bir sürü dizide falan görmüşüz ama en son nerden gördük diyordum hand maid's tale'deki tipmiş. oha dedim!

--- spoiler ---

.kirasını ödeyemeyen bir aile ile başlıyoruz. ölen babası ev bırakmış oraya geliyorlar, bir taraftan mecburen geliyorlar ama ev yıkıntı, adama deli gözüyle bakmışlar. kendisi filmin başında bir türlü hayeletini avlayamayan ama kalp kriziden ölen şahsiyet, hayalet avcılarındaki gözlüklü arkadaşımız, bilim insanı ve olayların peşinden gitmiş.

. tekrardan hayaletler gelecekmiş, dünyayı yerinden oynatacaklarmış. önemli olayların tarihlerini duvara kazımaları komik, bunu çok uzatmadılar neyse ki esas olayın hayalet avcılığı müessesesi olduğunu da anladık.

.podcast'çi velet komikti. araba süren arkadaş stranger things'ten oğlan, bu dizide inek rolünü kendisi almamış, kız kardeşi almış. hepsi birlikte yeni nesil hayalet avcısı oluyor. oğlanın yandığı kızcağızın ekibe katılması biraz hızlı oldu ama yine de güzeldi.

.öğretmen rolünde atom karıncamız, yine hafif komikli filmde oynamış. ilk anneleri ile takılıyor, sonra hayaletin bekçileri olarak yakalanıyor ve anneleri ile sevişiyor falan, öpüşme bile göstermiyorlar lan filmde, şimdi fark ettim de herhangi bir sahne hatırlamıyorum, o bakımdan da ilginçmiş bak.

.ilk ekipmanları buluyorlar, olaylar tadında gelişiyor. evdeki hayalet olarak sevgili dedemiz yol gösteriyor yardım ediyor, nihai savaşta direkt destek olup görünebiliyor, kızını unutmadığını gösteriyor, sarılıyor ve ruhu huzura eriyor. tabii bunları yaşarken de anlatabilirdi ama kimse inanmaz mıydı? zaten inanmamışlar adama tek başına tuzak hazırlamış ama iki sefer çalışmadı, üçüncüsünde artık ekip çalışması ile hallettiler.

--- spoiler ---