4 Aralık 2021

hanna s01e01:

 Forest

filmini izlediydim, fena değildi. dizisi aynı kıvamda başladı sanki. filmin detaylarını hatırlamıyorum ama bir oduncu oğlan olayı vardı sanki. esas kız biraz daha itici gibi. baba rolünde alter carbon'daki arkadaş oynamış. güzel çekmişler ama bu mevzuyu bu kadar nasıl uzatabilirler? ajan dizisi haline mi gelecek? filmde ne olduydu hiç hatırlamadığım için bir şey diyemiyorum. dizileri tükettiğim bu günlerde artık bu diziye sarmış oldum. lost in space izleyeyim mi dedim ama 20 dakika zor sabrettim, ondan buna geçtim. bir şey bulamazsam yine dönüp izleyebilirim tabii, büyük konuşmayayım.

--- spoiler ---

.gizli tesisten kaçırılan bebek ile başlıyoruz. bunlar ailesi mi? gerçekten annesi mi öldü? büyüten babası mı? bunların hiçbirinden emin değilim. tesisten bebek kaçırıyor. sabaha otelde buluyorlar bunları. oradan kaçalım derken helikopter geliyor, ondan kaçalım ormana gidelim derken ateş açıyorlar kaza yapıyor ve anne karakteri ölüyor.

.seneler sonraya geliyoruz. geyik öldüren ergen kızcağız, büyümüş tabii. babası ile dövüşüyor. babası bunu senelerce dövüşmeye hazırlamış. ajan gibi yetiştirmiş. dağda terörist gibi bir şey. her gün eğitim bir yere kadar tabii dağ hayatı kızı bozuyor biraz.

.ilkin regl sahnesi koymuşlar, tam olarak anlamadım. önce koklayıp sonra hafiften tadına bakması nedendi? babası hiç bahsetmemiş mi? o kadar da yapmamıştır herhalde.

.sonra kırmızı çizgileri geçip keşfe çıkmaya karar veriyor. oduncu oğlanla böyle tanışıyor. çikolata verdiği için tekrar tekrar gidiyor. uydu sahnesi de çok tanıdık geldi, filmden hatırlıyor olabilirim. üçüncü günde oğlan bunu eğlencesine yakındaki uyduya götürüyor. mekana yakın gizli tesisler falan var herhalde. hepsi amerika'nın oyunları işte. alarm gidince anında basıyorlar. kız tüyüyor ama oğlanın açıklamalarından hemen mekanı buluyorlar, bunlar kaçalım falan derken kız oyuna geçiyor, babasını son anda kurtarıp ellerine düşüyor.

.tabii oğlana gerçeği söylemese aynı kaçış planı ile yakalanmayabilirdi. kız bir bakıma tehlikeli olsa da burada yaşayamayacağım demek istedi. baba da bunu anlamış oldu. zaten nereye gidebilirdi ki hikaye, ancak bu kadar. telefondan internetten habersiz bir z kuşağı işte.

--- spoiler ---