5 Ekim 2021

watchmen s01e01:

 It's Summer and We're Running Out of Ice

2009 yılında filmini de izlemiştim ama maskelerden başka pek bir şeyi hatırlamıyorum. mevzu neydi, felsefe neydi, kahramanlar biraz karanlıktı, tersleri çok pisti ama hepsi bu kadar değildir herhalde. dizi herhangi bir hatırlatma ile başlamıyor. direkt polis teşkilatına dalıyoruz. ayrıca filmdeki süper kahraman arkadaşları göremiyoruz. en azından ilk bölüm itibariyle hep normal insan vardı. herhalde böyle gidecek değildir, bir şekilde süper arkadaşlar da gelince işin rengi değişebilir. aksi durumda polis arkadaşların kahramanlıklarına ve dramlarına kaldıysak ben bu diziyi de bırakırım!


--- spoiler ---

.maskeli polis teşkilatı arkadaşlarımız var. olaylardan sonra bu hale gelmişler. polislerin ailelerini korumak için gizli bir teşkilat olarak çalışıyorlar. hepsi birer kahraman demeye getiriyorlar. aslında bu tarz istihbarat teşkilatı var ama bu adamlar hem yüz yüze bakıyor hem suçları önlüyor hem de gizli. eh olmaz ya tamam.

.polis teşkilatının başındaki abimiz tanıdık bir yüz. kendisi yüzünü saklamıyor. bölüm başında silah izni geç çıkan ve yaralanan polis ailesine olayı anlatıyor ve yapan tiplere hadlerini bildiriyorlar.

.amma velakin olaylar öyle bitmiyor. bölüm sonu adamı paketleyip asıyorlar, esas kadının babası da dibinde duruyor. esas kadın ve babası yine leftovers dizinde baba kızdı. yanlış gördüysem de yapacak bir şey yok bakmaya üşendim.

.polis teşkilatı ile kapışan rorschach maskeli arkadaşlar işte. dertleri ne olaylar nereye varır ya da ne olduydu, bunları açıklayacaklar mı bilemiyorum. 10 seneyi geçmiş, kim nasıl filmi hatırlasın, kendi evrenlerinde de olaylar ilerlemiş. umarım açıklarlar.

.velet karakterleri belirleyici olacak mı bilemiyorum ama başta görünen zenci velet zaten büyümüş. zenci çiftin beyaz çocukları da bolca göründü.

--- spoiler ---