4 Ekim 2021

see s01e01:

 

bu ara yeni dizi tüketiyorum. see dizisini daha önce görmüştüm ama pek başlamayı düşünmediydim. daha iyi bir şey bulamayınca artık izleyeyim bari dedim. distopik olaylar ilgi çekici ama gelecek dünyasında krallar, kraliçeler biraz bayık kaçabiliyor. bir de kör insanlar ne yapabilir arkadaş diye düşünmüştüm, bir sürü şey yapmışlar ama tabii yine de görmeden sıkıcı. en azından bu olaya bir felsefe vermişler, ona sevindim, ilerleyen bölümlerde olayların pek iyiye gideceğini zannetmiyorum ama her türlü izlerim artık. 

Godflame

--- spoiler ---

.bir kere ihanet eden bir arkadaş olur ve onu aralarına alırlar, en kıl olduğum hadise. cadı diye peşinden koşmalar, köy yakmaya gitmeler falan da ne bileyim sıkıntı veriyor artık bana. viking gibi olmayacağı için bu arkadaşlar toptan mallaşmış.

.diyorlar ki görmek dünyanın sonunu getirdi, ormanları yaktı, her şeyi tüketti. 2 milyon insan kalmış, virüs salgınından sonra hepsi kör olmuş. görmekten bahsetmek bile öldürülmeye sebep olmuş. bir taraftan iyi ama esas sorun görmek mi? sanki olayı biraz yanlış tespit etmişler.

.zaten başta manyak bir kraliçe var. dua edişi olay olmuştur. böyle dua etseler din baya yayılırdı, en azından bunu gizli yapıyorlar ama yine de komik. allah kabul etsin. bir de madem herkes kör niye süslü süslü giyiniyorlar, endamları kime? bunu da sormak isterim. sorulmuştur herhalde.

.savaş sahnesi ile başlıyor. köyümüzde cadı var diye "cadıbulanları" çağırmış. öncü birliklere en büyük savunması olan duvarı heba ediyor, aslında mecbur kalıyor çünkü öncü birliklere bile yenilecek nerdeyse. geride kalan adamlar her türlü alır ama hepsini kandırıp getirseler belki duvarla kurtulabilirlerdi ama zaten vadedilen topraklara gidiş olayı varmış.

.bunlar biraz da tartışarak kaçıyorlar. kadını ve bebeği verelim diyorlar. baba voss kendi çocuğu bile olmasa hayır diyor, diğer karakterler de yanında duruyor. derken zenci kadın köprüden bahsediyor. çocukların babası arkadaş ne ara geldi buna köprüyü söyledi. madem biliyordu niye bu kadar bekledi, onu bilemiyoruz. köprüden sonra cennet mekanı elleri ile koymuş gibi buluyorlar. nasıl tarif etmişse ve talimat bırakmışsa hepsi işe yarıyor. iki tane gören çocuğu burada büyütecekler diye umuyoruz. onların ergenliği ile uğraşamayız. 

--- spoiler ---