28 Ekim 2021

Don't Breathe 2

 

uzun zaman sonra bir film. bir seneyi geçmiş, en son 26 mart 2020 tarihinde film izlemişim. yuh artık. devam filmi, ilkini izlediğim için bir bakayım dedim. izleyecek dizi bulamayınca izlemiş oldum ama pek de memnun kaldığımı söyleyemem. köpek hikayesi çok az miktarda var. onun için puanını bir puan yüksek tuttum. yoksa beş puan bile etmez. gerilim olarak yine işe yarar ama senaryo olarak aşırı saçma olmuş. acaba bu kadar saçmalığı ben mi yanlış anladım diye araştırmak zorunda bile kaldım.

--- spoiler ---

.ulan nasıl insan kendi kızının kalbini sökmek isteyebilir. bir de benim içimde yaşayacaksın falan diyor. başka bir şey bulamamışlar mı? bu kör amcamızın ters köşe yaşadığı sahne gözlerimin önüne geliyor. çocuk istiyordu ama nedendi hatırlamıyorum. bu kız çocuğunun bunlarla ne ilgisi var diye bakındım, bir alakası yokmuş.

.o halde ilk filmle ne alakası var? sadece kör amcamızın başına işler gelmesi benzer. olayların akışı da benzer yine peşlerindeki tipleri sırayla öldürüyor falan ama bunun haricinde konuyla ilgilisi yok. ilk bölümden kurtulan ve döllenen kadınla ilgili olsa çok daha mantıklı olacakmış, niyeyse böyle bir şey yapmamışlar.

.dünyalar güzeli rott'u öldürüp yerine bir tane pitbull getirdiler. aslında kötü adamların köpeğiydi ama yanarak ölmesini istemediği için ve öncesinde silahla hayvanı öldürmediği için çok değişik oldu. normalde kızı kurtarmak için bile öldürmesi gerekiyordu ama kör adam bile pitbull'a meydan okudu. sonra eleman anlamış olacak ki peşinden geldi. zaten mekanların yerini de gösterdiği için filmin esas karakteri oldu diyebiliriz.

.tabii adam niye küçük kızla takılmış, niye böyle bir derdi var? niye tekrardan iyi adammış gibi gösterdiler onu anlamak mümkün değil. diğerlerinin elinden kurtarmak için iyice iyi adam moduna geçiyor ama filmin yarısında kızın gerçek ailesi değil falan diyoruz, gerçek ailesi çıkması da çok saçma oluyor. sonra kız arada şüphe ediyor ama en sonunda dedeyi kurtarmak için kendi babasını öldürüyor. zaten anasının ölüsünün kolunu kesmişti, baya bir badire atlatmış bir kızcağız olarak mutlu mesut şekilde kimsesizler yurduna gidiyor, ne lan bu?

.tabii son sahnede adamın eli hala oynuyor, devamı gelmese bari diyoruz artık. adam ölmüyor bir türlü, devamlı yaralanıyor ama kafadan vurmayı da ihmal etmiyor. hala mı ölmez bir insan evladı?

--- spoiler ---