10 Eylül 2021

raised by wolves s01e01:

 

uzun bir aradan sonra yeni bir diziye başladım ama o kadar iyi bir dizi sayılmaz. bilim din muhabbetleri yüzünden izlenebilir. bir de ragnar rolündeki abimizi görünce izleyeyim bari dedim. ne kadar süre oynar ne yapar bilmiyorum. Ridley Scott diye satıyorlar ama sadece iki bölümü yönetmiş. ilgi çekici bir şekilde başladı ama biraz da şaka gibiydi. android meselesi humans dizisindeki androidler gibiydi. nerdeyse aynı şekilde konuşuyorlar.

--- spoiler ---

.ateist androidlerin insan çocuğu büyütmesi yasakmış. bir savaşlar bir şeyler olmuş ve uzay çağında inançlılar kazanmış. bu anlamda güzel bir fikir aslında. bu iki android arkadaş da özel bir kapsülle bu körpe dünyaya gelmişler, yanlarında 12 tane embriyo mu ne varmış. onlardan kala kala bir tane çocuk kalmasını pek anlamadım.

.ilk iniş yapıyorlar, komik bir şekilde yerleşiyorlar, hemen embriyo olayı başlıyor. çocuklardan biri nefes almıyor ki kendisi esas çocuk, bunu canlandırıyor ama derken veletleri bir bir kaybediyorlar. birisi çukura düşüyor ki çok saçma.

.diğerleri de hasta mı oluyor ne oluyor anlamadım, çok çabuk öldü kalanları. arada minik dua muhabbetleri, bilim her şeye çaredir yaklaşımları falan yapılıyor.

.zenci android tek çocuk kalınca görevde başarısız olduk, burada allahsız bir toplum oluşturamayacağız bari tek kalan çocuk diğer insanlarla karışsın diyerek mesaj göndermek istiyor. ipi hesap edememiş koskoca android, derken anne'nin kulağına gidiyor ve elemanı çok pis bir şekilde öldürüyor.

.bu annenin sıkıntısı nedir bilmiyorum ama baya kafadan sakat, tanrısal bir arkadaş gibi, rüyamda yükseliyorum falan diyordu ama bildiğin uçmuş bu, hangi model android?

.neyse sinyali velet gönderiyor, insanlar geliyor ama anne rahatsız oluyor. güya insan taklidi yapıyor ama neyse ki anlıyorlar, sabaha çocuğu alıp gidelim derken hepsini öldürüyor, gidiyor gemilerinde kalanları öldürüyor, çocukları alıp geliyor. tabii esas ragnar'ı niyeyse öldürmüyor. herhalde o da baba figürü olacak.

--- spoiler ---