4 Kasım 2020

Dark s03e06:

 Light and Shadow

--- spoiler ---

.en sallamasyon diziler arasında girdi şu an... buradan çevrilmez bu dizi. nasıl bu kadar yüksek puan almış ben hayret ediyorum. jonas öldüydü, nasıl hala canlı diye soruyorlar. haklı olarak soruyorlar bak kendileri bile. diyor ki kuantum dolaşıklığı abi. len ne alakası var?

.her tercih zaman kırılması yaratır, kelebek etkisi denen dalga olur. her şey değişir o zaman. Sadece bir tercih elemanın ölü ya da diri olmasını belirliyor. diğer her şey olduğu gibi kalıyor. böyle salaklık olur mu? kimse de buna olur mu lan dememiş mi? hadi oldu diyelim, her karakter için geçerli olabilir bu. gram ikna olmadım, gram açıklama olmadı.

.adam dünyaları yok etmek istiyormuş. çılgın bilim insanı edasıyla tek çözümün her şeyi yok ederek bulmuş. bu sefer martha'yı kötü gibi göstermeleri daha iyi oldu. o kendindekini korumak için diğerlerini yok etmek istiyor. baktığın zaman adam daha iyi, daha dürüst olmuş oluyor. tabii karnındaki bebeği ile sevgilisini özel maddeye bulamak biraz komik.

.neymiş efendim alternatif evrenler birbiri içine kaçtığı için çocuğu ancak iki evrenin yok oluşu ile öldürebilirmişiz. ne lan bu? supernatural dizisindeki baş melek çocuğu gibi bir geyik yani. nerdeyse o hale getirdiler. bu olaydan yarık dudak mı çıkacak ne çıkacak?

.baştan sona, son baştır. başlangıç sondur, son da başlangıçtır deyip duruyorlar. işin kolayına kaçmak artık bunlar. üstelik tüm bu dünyaların kaderini belirleyecek olayları bir kasabadaki aileler yapıyor. taraflarını seçmişler ve o şekilde ilerliyor. 

.tüm bunlara da nükleer santrale getirilen varillerin açılması sebep oluyor. hikayeye gelir misin? o variller nedir? kim koymuştur ve öyle şakkadanak elle açılabilmekte midir? bunlar da bana çok komik geldi. yani bilimsel bir şeyler sallıyorlar ama elimizde bu aileler var, onlar üzerinden takılalım diyorlar. nerde bu devlet? nerde bu yetkililer? devlet yetkilileri dizisi yapmak istememişler, aile dramı çevirelim demişler. bir tane polis koymuşlar ama o olayı çözene kadar bin tane iş oluyor.

.bir tarafta bir olay olunca diğer tarafta düğüm kapatılmalı diyor. iyi güzel de sen buna her olayda dikkat ettin mi? hadi ettin diyelim bize bunu net anlatabildin mi? yok kardeşim ben ikna olmadım. iyi bir yere gidemez bu. 

.adam'in ağzı yüzü küreye girip çıkmaktan olmamış mıydı? şimdi giysi olmadan girip çıkıyorlar, onu da unuttu salaklar.

--- spoiler ---