30 Mart 2020

westworld s03e01:

Parce Domine

--- spoiler ---

.yeni sezonları başlamış ama öyle çok izlenen diziler arasında da değil. şu aralar dünya salgınla boğuşuyor, insanlar evde dizi falan da izlemiyor galiba. dünyanın sonu filmleri izleyip eğlendiklerini söylüyorlardı ama bu diziye sıra gelmemiş olabilir. zaten yeni sezon çok kötü başladı. gram sevmedim.

.bir kere dizinin esas olayı kısıtılı bir alanda yalancı dünya yaratma fikriydi. şimdi gerçek dünyaya geçip, onu ele geçirme dizisi yapacaklarsa ne anladım ben bu işten. normalde ütopik gelecek tasarımlarını severim ama bunlarınki çok yapay olmuş.

.zaten diziyi, geleceği de bırakıp dolores'in vücuduna odaklanmışlar. normlde de çıplaklık vardı ama böyle göze sokulmuyordu. o açıdan da başarısız olmuş. bakmışlar gerçek dünyada veremeyiz bunlara çıplaklığı, ne yapalım? moda dizisi gibi, çeşit çeşit giydirip karıyı çekelim demişler. komik olmuş. hele o motorsiklet sahnesine güldüm. ne abi bu?

.yeni tipler hiç olmamış. breaking bad elemanı, sesi düblaj mıdır nedir? çok uyuz bir karakter olmuş. gay midir nedir? onu da anlamdım. travma sonrası stres bozukluğu yaşıyormuş da şuymuş buymuş. esas kızı yaralı şekilde görüp kanatlarına alır ama boyutu biraz büyük gelir. karı daha büyüktü o sahnede...

.yetmiyor, sıçmaya devam etmişler. artık vahşi batı değil, naziler dünyasına geçmişler. ulan neden? vahşi batı güzel kısmıydı. hadi değiştireceksin diyelim, naziler niye? zenci karıyı tekrardan olaylara almışlar. zaten geçen sezon sonu karman çormndı, kim öldü kim kaldı onu da hatırlamıyordum. bu yüzden de boşa izlenmişlik hissi verdi.

.bernard kasap olmuş, kendini saklamaya çalışıyor. iki tane kişiliği vardı, onları devamlı kontrol altında tutmaya çalışıyormuş da şudur budur. sonra tekrar westworld'e gitmeye karar verdi. ne alaka abi?

.müzikler kötü geldi, ha bire müzik basmışlar. abartı olmuş. devamlı bir ağır çekim, geçmişe dönüş, bunun dozu da tutmamış. hikayeyi yine böyle attırıp, toparlamaya çalışacaklar. yeni karakterler, yeni olaylar derken karman çorman devam edeceğiz. 

.bir tane teknoloji elemanı çıkarmışlar. sistem dedikleri bir yapay zeka var. babası yapmış güya ama kontrol edemiyorlarmış. dolores bunu ele geçirmeye mi çalışıyor? ne yapmaya çalışıyor ben anlamadım ama güvenliğin başındaki tipin yerine robotunu koydu. böyle yavaş yavaş herkesi değiştirebilir aslında. dünyayı nasıl ele geçirecek? geçirirken bakacak elemana kıyamayacak mı? bir de robotla romantizm geyiklerine dönecek gibi. yandık.

--- spoiler ---