14 Ağustos 2019

Agents of S.H.I.E.L.D. s06e13:

New Life

--- spoiler ---

.son kısımdan pek bir şey anlamadım. coulson'u nasıl ve niye geri getirdiler? bir sezon kötü karakteri oynadıktan sonra hem olmadı, hem de açıklama yapmaya zamanları bile kalmadı. bölüm bitiyordu. elli tane şey oldu araya bunu karıştırmışlar. sanki makine gibi mi olmuş? bana öyle geldi ama detaylı düşünemedim. kusura bakmasınlar.

.fitz ve simmons niye ayrıldı? doğa gereği mi dedi? enoch yine çılgın planla gelmiş. o yaptı bir sürü şey, geleceğe falan gittiler herhalde ama tam olarak yine açıklanmadı. enochgiller gezegene saldıracaklarına, işgalci gibi davranacaklarına, diğerleri ile savaşa yardım etseler daha mantıklı değil miydi? hem gezegenini yok eden güçler bunlardı, hem birlikte müttefik olurlardı. bir çözüm bulurlardı. makine niye böyle davransın ki?

.enoch geçen bölümde saldıran tipin yüzünü almış. o şekilde fitz ve simmons kendini patlatacakken onlara yardım etti. sonra da planları uygulamaya koydu. tüm sezon başka bir hikaye vardı. arka plandaki enochgiller olayı esas hikaye oldu. işler çorba oldu, orada da bitirdiler.

.may güya ölmüştü ama o da ölmedi. diğer tarafa geçince hayat ile ölüm farkı kalmıyormuş. bu şekilde o tarafta taşları alıp bu tarafa attı. niye attı? onu da anlamadım. sarge dedikleri tip niye may'i diğer tarafa attı. hani içten içe yardım etmek istediyse, diğerleri gelince niye kavga ettiler? o da çok anlamsız oldu. iki taraftan da olmamış yani.

.eğer ki esas kötü ise kendisi, may'i insan gibi bu dünyada öldürse, gerçekten ölecekti. diğer tarafta geçişi engellesin diye yollamış gibi yaptı. izel gitti kendisi kapıyı açtı, tam geri geldiydi ki may, şak diye geçitten gelip izel'i öldürdü. sonra da may'i kurtardılar. pek olmadı yani. zaten niye taşları eline geçirip geçitten attı? tuzak gibi mi düşündü? izel o tarafa geçince onu öldüremedi de, en son öldürmüş oldu belki planı bu şekilde işe yaradı diyebiliriz.

.arada yoyo da shareak mıdır nedir? nasıl yazılıyorsa artık, onlardan bir tanesi ağzına kaçtı. dönüştü, mack'i öldürecekti. tam o sırada izel öldü. dünya kurtuldu. tüm olaylar onun varlığına bağlıysa eğer sarge denen tipin bu karıyı koruması gerekiyordu. sonra sarge'ı ikiye böldüler. coulson'dan haber yok dediler ama sonra onu getirdiler. olmadı yani hocam.

--- spoiler ---