3 Temmuz 2019

planet earth ii e06:

Cities

--- spoiler ---

.konu bulamamışlar, şehirdeki hayvanları yapalım demişler. bir kaç güzel görüntüsü vardı. hepsine tamam dedim ama o sondaki günlük görüntülerinde, hindistan'ı aşağılamalarını kabul edemedim. tamam bu mallar ingiliz, çok kibirliler de bir sürü laf ettiler. adamların şehrinde maymunlar hırsızlık yapıyor. bunları çekmeye çalışmışlar da şudur budur. şehirde yabani hayattan daha fazla yabani hayvan görmüşler. yok efendim burada ormandan daha çok sıkıntı çekiyoruz falan filan, hiç yakıştıramadım.

.bölüm sonunda david amcamızı da gördüm ama iyice soğudum kendisinden. böyle bir belgeseli niye çektirmiş ki? toplamda bir mesajı da yok ama verir gibi yapmışlar. neymiş efendim doğal şehirlermiş, diğer canlılarla birlikte yaşamakmış. adamların medeniyetinde var mı böyle bir şey? arkasında durduğu şehrin nesi varmış? neyse ki uzak doğudan örnek gösterdiler. singapurdu sanırım, adamlar ağaçlarla, sarmaşıklarla yapılar yapmış. binaların tepelerine ağaçlar dikmiş. baya enterasan güzel şehirler olmuş.

.bu gece görüşü çeken abimiz, benzer belgeseli kendisine yaptıydı. bölüm sonunda leoparın bunu karşıdan görüp durması harikaydı. eleman biraz uyuz ama yine de güzel çekmişler. domuz yavrularını hüpletiyor ama kendi belgeselinde köpekleri de yiyordu. o tarz mevzulara hiç girmediler.

.benzer şekilde sırtlanları şehrinde ağırlayan tipler vardı. neresi olduğunu çok önemsemedim, adamlar sokaklardaki ruhları temizlediklerine inandıklarından kalan kemikleri veriyorlar, elleriyle besliyorlar. bir tane sokak köpeği görmedim, hepsini yemişler herhalde.

.güvercinler meselesi de pek manasız geldi. yabani mi sayacağız onları? resmen insanlar besliyor gibi. kargalar falan niye demedi o zaman? güvercin avlayan kedi balığı enterasandı. neyse ki bu avlanmaları çekebilmişler. böyle dertleri de yokmuş.

.rakunlar sevimliydi ama niye gösterdiklerini anlamadım. diğerlerine göre sincap gibi bir şey, o halde niye sincap göremedik? tam olarak yabani sayılmaz ki bunlar. zaten insana alışmış maymunlardan da bahsediyoruz. laf olsun diye bölüm yapmışlar işte. bir manası yok.

.herhalde sadece flörtöz kuş kardeş vardı. bir tek onun yaptığı belgeselin konusu olabilir. şehir yaşamının parçalarını kendi doğal yaşamı gibi kullanıyor. kırmızı kalbi de çok beğeniyorlar ama gelen kuş erkek çıkıyor. david abi de durur mu? şehirde dişi bulmak zordur diyor. basıyor espiriyi. bir taraftan komikti. diğer taraftan eleman parlak nesne şu bu, şehir hayatın kendi doğasına uydurmuş resmen. ormanda da renkli kabul şu bu topluyorlardı zaten. o yüzden çok da bir fark görmemiş.

--- spoiler ---