28 Mart 2019

w - du gaeui segye s01e05:

Episode #1.5

--- spoiler ---

.esas karakter hikayeden çıkınca zaman durur şeklinde yapmış olmalılar. ben bilince erince zaman durur gibi bir anlam yüklemiştim ama yine de bunu yapmış olmalarını bile takdir ettim. bu bölüm de çok güzeldi.

.karakter, yaratıcısı ile tanışıyor. hatta onu vuruyor. adam niye vurulma konusunda bu kadar ısrar etti, bir tek ona takıldım. tanrı kompleksi, senin özgür iraden yok demeye getirdi. sana hakkaniyetli olmayı, iyi insan olmayı ben verdim. bundan dolayı beni vuramazsın dedi, kızını vurduydu. babasını da vurdu. nasıl bir manyaksa artık.

.katilin olmayışı da güzeldi aslında, standart bir hikaye diyor. esas kahramanı güçlü yapmak için ailesini öldürttürüyor. diğer taraftan serinin kahramanı ailesinin katilini arıyor. olmayan katili araması da çok hüzünlüydü. elemanın gözleri devamlı doldu.

.tüm hayatı boyunca işkence etmiş. karakter yaratırken dikkat etmek lazım, böyle karşına çıkıp gelirse ne yaparsın demeye getirmişler. bir taraftan hakkaten iyi bir senaryo. diğer taraftan fazla uçuk tabii...

.bu eleman çatıda ölmek üzereyken ilk adamı tutmuş çekmiş. adam bunu böyle görünce yardım etmek yerine bir bıçak da o saplamış. sonra can havli ile bıçağı çevirmiş ona saplamış, bir şey olmadığını görmüş. belki kızı vururken de bunu biliyordu. yine de yarattığı karakterin canlı olması, onu ölüme terk etmesi, çok ağır bir durum. neden böyle yaptığını tam olarak temellendiremediler.

.zaten en başında neden bu eleman böyle? nasıl canlandı? bunun açıklamaları yok. adam kendi acınası hayatından kaçmak için böyle güçlü bir karakter yaratmış. karısının terk ettiği gün karakteri de intihar ettirecekmiş ama hayata direnmiş. ona acımış ve yaşatmış. böyle anlatıyorlar ama tam açıklama değil. kendileri de bilmiyor ama onların bilmemesi gizemi açıklamak için yeterli değil.

.ilkin gitti çizgi romanını okudu. tüm parasını kitaplara verdi dedi de, paralar geçerli olmaması gerekirdi. sonra hemen kızı buldu. nişanlın geldi dediler, o komikti. üzerine bir kez daha öpüştüler. kızcağız da profesörü ile gerçek aşkı tartıştı. tabii oğlan çoktan gitmişti. hemen çizim yerini bulmuş. araba falan nerden bulmuş? o kadar hızlı nasıl gitmiş? bunlar arasında konuşurken kız bir türlü ulaşamadı. onu da tam yapamamışlar ama heyecanı artıralım demişler işte.

.çizim yerine gelince, her şeyleri tasarım aşamasında görünce pek sinirlendi. en son adama her şeyi düzeltmek için fırsat vermişti ama adam elemanı gaza getirince dönüp vurdu. bari kalbinden vurmasaydı. şimdi ölecek mi? kızı mı kurtracak ne olacak, sonraki bölüme.

--- spoiler ---