26 Ekim 2018

rectify s02e06:

Mazel Tov

--- spoiler ---

.iyice ağırlaştırdılar, esas hikayeden çok koptular. karakterlerin kendi sıkıntıları ve normal hayat meseleleri ile çok boğuşuyoruz. esas hikayeye dair inanılmaz önemli bir hadise oluyor ama geçip gidiyor.

.muhtemelen katil ile karşılaşıyor, adam bakıyor ediyor, tek kelime söylemeden adam gidiyor. iki eleman buna karşı ifade vermiş olması lazım. bunların bir parmağı olması lazım ki diğer eleman intihar etti. bu da üzerini kapattı. en son cesedini arıyordu, ondan sonra ne olduğunu da göstermediler. böyle kaldı.

.daniel bunların ne yaptığını bilmiyor olabilir, geçmişe dair pek bir şey açıklamıyorlar. olay nedir? adamın bu hale gelmesinin nedenini bile anlamıyoruz. şimdi annesinin doğum günü ona eski tip bir ocak alacak diye ortalığı ayakağa kaldırıyor ve bunu izliyoruz.

.tamam bu hikaye içinde hikaye de kendi içinde bir garip. herkesler acıyarak bakıyor. eski püskü bir ocak almış gelmiş, o kadar da bunun için uğraşmış ama sonuçta ne yapacağız lan bunu demeye getiriyorlar. adamlar gaz da kullanmıyormuş. elektrik ile ocak kullanıyormuş. sanırım böyle bir şey, elektrik ucuz herhalde oralarda.

.bunu idam cezasına mahkum ettiren dandik avukat da öldü, gitti cenazesinde konuşma yaptı. ne gerek vardı onu anlamadım. 19 sene bana kitap gönderdi diyor, ulan en başında 19 sene senin orada çürümene o sebep oldu. dandik avukatlık ile bu böyle olduydu. kimseye de hesap sormadılar. tabii sperm olayı nerden ortaya çıktı, sonra ortaya çıkan bir teknik miydi? hiç bu meselelere tam girmiyorlar.

.kız kardeşi ile avukat sevgilisi ortalıklarda oynaşıyor. ahalinden biri bundan rahatsız oluyor, neyse ki avukat bey gereken cevabı veriyor. yine de tatsız bir olay.

.tawney hamile kalıyor. ted buna pek mutlu ama hemen söylemeyelim diyorlar. anasının doğum gününde ahali toplanınca daniel ile biraz yalnız kalıyor. öyle iki saat konuşmalar. daniel'in adım adım yaklaşması. bana bir şeyler hissettirdin geyiği meyiği derken ted bunları uzaktan görüyor, haliyle bozuluyor. pat diye hamile olduğunu söylüyor. bu sahne de cidden acayipti.

.esas vurucu sahnesi son kısımdaydı. hapishanede rahibin teki buna müzik dinletmiş. gözyaşları eşliğinde bunu dinliyor. müzik de tatlıydı. muhabbetler de az biraz iyidi işte. kestim koydum bu kısmı youtube'a.

.bir de daniel anası ile mutfakta konuşurken saçları bir öndeydi, sonra aniden taranmış saç oluyor. devamlılık hatası yapmışlar. çok da bariz olmuş. onlar adına üzüldüm.

--- spoiler ---