27 Nisan 2017

13 reasons why s01e13:

Tape 7, Side A 

--- spoiler ---

.ben de hannah'a son bir şans vermiştim 13. bölümde rehber öğretmenine trip attığı vakit, yok artık dedim. rehber öğretmeni olduğuna şükretmesi bir yana, adamın işi gücü var. devamlı telefonla cebelleşiyor, sonuçta herkesin bir sıkıntısı var. cep telefonunu ortadan kaldırdı. sabit hattı mı söküp atsın ne yapsın? tam kapıdan çıkarken çaldı telefon, sonra hannah hala kasede kayıt yapıyor. ehende ben tribi bastım çıktım, arkamdan takip etmedi.

.ulan sen kimsin, seni niye takip etsin? kendini ne sanıyorsun? nedir yani hayatının değeri nedir? ölmesi çok isabet olmuş. ağır tripli, ağır dramlı bir insandı. bir listeye adını yazdılar diye sonuçta kendini kestiğini iddia ediyor. ulan ne alaka?

.bryce denen mal, bulduğuna geçiriyor zaten. onun da karakteri çok acayip, yani normal şartlarda sosyapat falan değilse tutup tecavüz etmemesi gerekir. elini sallasa ellisi misali, zengin, eli ayağı düzgün, takımda oynuyor. böyle bir tipin kızlara tecavüz etmesi de ayrı bir karakter saçmalığı, sırf olay olsun yani, başka bir şey değil.

.her neyse başına gelenleri rehber öğretmenine anlatmaya gidiyor güya, bir şans diyor. adam diyor ki isim veremeyeceksen bu tarz konular sıkıntılı konulardır, elden bir şey gelmez. eğer isim vereceksen de sonuna kadar arkanda olurum, destek olurum. daha ne desin? bokunu yiyeyim mi desin? 

.aklım hayalim almadı, bu adamları başı yanar belki ama sadece hannah'ın son gün gelip kendisini gördüğünü söylemedi diye yanar, üstelik hiç mi bir insan evladı hannah'ı son gün rehber hocası ile konuşurken görmemiş? bunu nasıl saklamış? o da ayrı bir mallık.

.her neyse clay de kasetlere bryce'ın itirafını ekledi. aklınca bir iş yapmış oldu. jessica babasına itiraf etti. herhalde adam artık yanına bırakmaz bu işi, kasetleri 12. kişiden sakladılar, 13. kişi olarak rehber hocalarına devrettiler. kasetler ile ne yapılacağına o karar verecekmiş, sonraki bölümler olursa hem bunu hem de fotoğrafçı mal oğlanın silah stokunu konuşturacaklar sanki.

.başından vurulan tip de alexmiş, intihar etmiş diye söylediler ama belki başka bir şey oldu. bunu da sonraki sezona taşıdır. o da arkasında kaset bıraktıysa bak sen allahın işine, salaklık olur, bu senaryoyu zaten çoğaltamazlar, çoğaltsalar da izlemem zaten.

.justin salağı da bryce görüştü en son, ne manası vardı anlamadım. jessica bir daha seni görmek istemiyorum dedi ve olay bitti. şehirden falan mı ayrılacak nedir? yanına silah aldığında bryce'ı falan vurur zannettim ama öyle bir şeye de girmediler, ne halt ettiler böyle ben anlamadım. yayında ve yapımda emeği geçen herkesin allah belasını versin.

--- spoiler ---