1 Aralık 2016

dirk gently's holistic detective agency s01e02:

Lost & Found 

--- spoiler ---

.bu bölüme pek gülmedik ama yine de tatlı tipler. bütüncül seri katil falan çok iyimiş. evren onun ölmesini istemiyormuş. üzerine şarjör boşaltıyorlar bir şey olmuyor. kurşunlar teğet geçiyor. kafasına sıkıyor. silah tutukluk yapıyor. böyle tatlı bir durum söz konusu. dirk'e de benzer bir şeyler olması gerekiyor sanki, yani ikisi aynı türden gibi ama bilemedim.

.battlestar galactica'nın şef abisi kızı kaçıran tipin evine daldılar. ilkin todd istemiyordu. piyango biletini içeri atınca dalmaya mecbur kaldı. içerde kız ile köpeğin kafasını değiştirmişler gibi bir hal var. bu nasıl oluyor? bilim kurgusu bu kadar absürt mü? onları henüz bilmiyoruz.

.sonra olaylar olayar, kız bunlara oyuncak getirip oynamak istedi. oyuncağı attı yangına sebep oldu. adam bunları gördü. todd hemen kaçtı. dirk arkada kaldı. kaşka göz arasında o da kaçtı. kaçarken köpeği aldı. köpek de kızmış işte, onu geri almak için yatağa bağlanmış zenci kadını takas etmeyi önerdiler.

.zenci kadın da dirk'in arkadaşıymış. kaçırılan kızın (köpeğin içindeki kız) tanıdığı gibi bir şey, iki gün önce kız bunu aramış gel beni kurtar diye. sonra olaylar olmuş. kurtarmaya geldiğinde todd'un kapısına gelmiş, gel beni al demiş. böyle de birleştirme çektiler.

.babasını öldürmüşler, köpek balığı ısırığı izleriymiş bunlar. ne alakaysa artık? bunu nasıl bağlayacaklar bekliyoruz. yavru kedi ile adam aynı yerde nasıl olur diyorlardı. nasıl bir paralel evren hikayesidir? yerçekimi ve ben diyordu psikopat kadın, oradan paralel evren olması gerektiğini düşündüm ama bilemiyorum artık.

.todd'un arızalı kız kardeşine, her tarafı dağıtan tipler geldi sanki. arabadan inmediler ama karşılıklı at ıştılar. kız bunlara bir miktar davul çaldı. taş atıştılar, öyle geldi gitti.

.fbi ajanlarından biri öldü, polisler otopside kandırıldı. fazla üzerinde durmadılar bunların. keskin nişancıyı çıkarttılar mı? onun başındaki tip, başka bir kuruma hesap veriyordu. bir halt beceremediniz, becerin yoksa tüm hedefleri öldürürüz diyorlardı. tabii bir bok anlamadık, kaç devlet kurumu var ne yapıyorsunuz arkadaş diyorum ama açıklarlar herhalde. bu mal dirk de cia'den miymiş hakkaten? komikliğini çok abartmış, hiç güldürmedi.

--- spoiler ---