29 Kasım 2016

westworld s01e09:

The Well-Tempered Clavier 

--- spoiler ---

.lan hakkaten bernard, arnold çıktı. iyidi güzeldi hoştu da şimdi ne olacak? bernard öldüyse ne olacak? geri mi gelecek? arnold nasıl ölmüş? dolares ben öldürdüm dedi, ona da tamam ama adam bilinç yaratmak istemiş ve bunun uğruna kendini feda etmiş diye tahmin ediyorum ben. yine ford fiştikleyip arnold'ı öldürdüyse sevimsiz bir hikaye olur.

.dolares geçmişi ile bernard geçmişi güzel kesişti ama dolares'in hikayesindeki gerçek insanlar çok gereksiz oldu. elemanın kendini kaybedip herkesi kesmesinin manasını pek bulamadım. sonunda dolares ile siyahlı abimiz başbaşa kaldı. o da patronlardan bir tanesi imiş, kendini işinin içine gömmüş resmen.

.bir başka çok güzel ama hiç anlamadığım nokta da sevgili siyahi fahişemizin neden diğer host'lara zeka vermediği. onları kontrol mü etmek istiyor? bernard'ı kontrol etme sahnesi bir harikaydı da şimdi gizli kelimeleri söyleyerek ve tabii kodları ile oynayarak bilincini aktaramaz mı?

.elindeki farkındalığı aktarıp bir ayaklanma başlatamaz mı? böyle olsa robotlar isyanda senaryosu olur diye mi yapmamışlar? yani hakkaten öyle olur ama diğer türlüsü de çok mantıksız. kadın neyi planlıyor? silahşör abimizle ateşli (lidırili) yiyişmelerde neyi planlıyor? adamı ve kendini öldürüp yeniden mi yazacak? mantık buysa zaten o elemandan bir sürü var, gitsin kaynağına ordusunu canlandırsın.

.her iki durumda da bilincini neden aktarmadığını ben anlamadım, doğru zamanı ya da son bölümü bekliyor olabilir. arnold hikayesinden başka bir şey çıkmazsa geriye bir tek bu kaldı. robotlar dışarı çıkacak mı çıkmayacak mı? dolares aslında içeriyi daha fazla seviyor gibi.

.hafıza silinmeleri nasıl bu kadar işlevsiz olmuş, herkes geçmişini hatırlamaya başladı nerdeyse. teddy salağı herkesi öldüren kişiymiş, onu yaralayan tip de öldürdüğü kadınmış. wayt wayt dedikleri teddy'miymiş? onda da bir ters köşe yapmaya çalıştılar ama tam belli değil sanki.

.labirent olayı nedir? arnold ne tasarlamış? bunların hepsi son bölüme kaldı ama esas karakteri öldürdüler gibi gösterdiler. belki geçmişten hatırlarlar, belki siyahlı abimiz olayı çözer. artık neyi yapmayı uygun görürlerse öyle olur.

.robotlar isyanda gibi bir şey yapmak istemiyorlar diye düşünüyorum ama kendinin bilincine ermiş robotların da bir şeyler yapması gerekiyor. ford abimizin bilgece lafları yine vardı. piyano kendini kötü çalanı öldürmez gibi bir laf etti. bernard daha önce lobotomi yapılan kadının eline silah vererek ford'u tehdit etmişti. adam herşeylere bir arka kapı koymuş, götünü sağlama almış. resmen dünyanın tek tanrısı ama bernard-arnold da iç sesi gibi bir şey. kafalarındaki verdiği ses bir nevi allah inancı gibi algıladım ben. zamanla hostların ermelerini sağlıyor gibi duruyor. sonunu buradan bağlarlarsa çok şık olacak. robotlar isyan edip insanlığı dize getireceklere bağlarlarsa da terminatör olacak, ben diyeceğimi dedim artık seçim onların hehe.

--- spoiler ---