4 Kasım 2016

the man in the high castle s01e08:

End of the World 

--- spoiler ---

.ben böyle dizinin daha ne diyeyim bilemedim. adamların sezon bitmeye iki bölüm kaldı hala saçma sapan işlere devam ediyorlar. bir şey olduğu yok. hala kaçıyorlar da onlar bunları yakalayacak da hop geliyor başkası yakalıyor da...

.ülen hala film çıkıyor, kaçıncı film? neymiş bu dizi mi çekmişler? meselenin özüne inseler ya? yüksek şatodaki eleman kim? nedir bu? necidir? dünyaya ne olmuştur? insanlık nereye gidecektir? diziyi bunun için izliyoruz ama iki tane ergenlikten yeni çıkmış tipin hayatta kalma mücadelesi ve aşk üçgenini izletiyorlar.

.bu mal ajan kardeş, kimselerden bilgi de alamadan 100bin lirayı tutup basıyor, sonra mekanı basıyorlar. kız geliyor onu kurtarmaya, bırak ölsün işte. ajan olduğu ortaya çıkınca hayatım için bunları yaptım deyince ne olacak? dramlarına koyem diyorum bir yerden sonra ağzımı bozuyorum.

.generalin oğlu da ölüyormuş. nazi yönetiminde insanların eziyet çekmesine izin vermiyorlarmış. ölümcül hastaları şak diye uyutuyorlarmış, doktordan sonra generalin yüz ifadesi bir harikaydı. adamın gözler dondu resmen, iyi oynamış o kısmı, etkilenmemek mümkün değil ama...

.tekrar edeyim biz bu generalin dramı için mi izledik bu diziyi şimdi? tamam esas kötü karakterin bocalaması güzel, sağlam tutuyorlar ve belki adam taraf değiştirebilir ama nedir yani? olayların özü zaten hikayenin temelindeki bu dünyaya ne olmuş kardeşim merakı değil mi? adım adım bari çözdürün değil mi? sekiz bölümde bir gram çözüm olmadı.

.örgütler var, devletin örgütleri var, mafyalar var. gitmiş yakuza mı nedir? almış filmi diğerlerine pazarlıyor. bunlara 100bin lira demiş, japon devletine 150bin lira diyor, öyle salak saçma devam ediyorlar işte.

.bir de aile dramı, üvey babası mıydı neydi? zaten bilgiyi o verdi. adam dinlemenin başındaki adam, her şeyleri duyuyor olmalı ama bunca zaman yaptığı bir şey yok. kızını bile kurtaramamış, daha ötesi var mı?

.hitlerin yakınlarından başka bir general geldi, bizim generalin arkadaşını almaya gelmiş. adamın olaylarda rolü öyle mi ortaya çıkacak? dünyayı ne hale getirdiklerini bir o mu biliyor? kefenini giyip yola çıkmış, göreceğiz.

--- spoiler ---