11 Aralık 2015

supernatural s11e09:

O Brother, Where Are Thou?

--- spoiler ---

.son zamanlardaki en iyi bölümüydü. tanrı ile aşık atıyorlar. her sahne tanrıya gönderme içeriyordu nerdeyse. kız kardeşi gelmiş ortalığı dağıtıyor, ondan cevap bekliyor. inananlarına yıldırım falan çarpıyor, ruhlarını tüketiyor ama pek bir şey yapan yok.

.melekler kendi aralarında toplaşıp bir şeyler yapmaya çalıştılar da bizim cass'i niye unuttular onu anlamadım. crowley ve komik anası bile rol aldı ama emektar koruyucu meleğimiz ortalarda yoktu.

.amara dean'e aşık mı olmuş? bir olmak derken neyi kastettiler orada? değişik, iğneli, komik, böyle ortaya karışık yapmışlar o iyi olmuş. diyor ki karanlık, tanrı en başında ondan daha iyisini yaratacağım diye beni uzaklaştırıp hapsetti ve hakkımda kötü propaganda yaptı.

.böyle bir bakışa göre ışık kötü, karanlık iyi oluyor ama tabii sezon başında öfkeli tipleri dünyaya salması, tutup tüm yaratıkların ruhlarını yemesi falan garipti. yaratıkların hepsine karşı tehdit olduğunu kendisi söylemişti ama şimdi bunun tersi söylüyor.

.şimdi herkese karşı bir tehdit diye crowley hatta anası ile işbirliği yapıp lucifer'e gittiler ya işte orası acayipti. bu kadar olayı bir bölümde yapmazlar diye düşündüydüm ama şaşırttılar, bu sezon bir garip. yan konular tam yan, esas konular da fazladan bölümlere yayılmış şekilde ilerliyor.

.baştan beri sam ile konuşan tanrı değilmiş, lucifer kafesin çatlaklarından kendisine seslenmiş. böyle bir salaklığı da bir tek o yapacağı için doğru seçim olmuş herhalde. cadı kadın da yardım etti gibi geldi bana ama işte karanlığın tekrar evrene gelmiş olması dengeleri alt üst etmiş.

.lucifer'i geri çıkartsalar ne tatlı olur dedim, özlemişiz tripleri, konuşmalarını. tanrının ortalarda olmaması, babasıyla birlikte karanlığı hapsetmiş olması falan güzel hikayeler de adamlar artık incilin tanrısından mitolojik bir olaya gidiyorlar. tanrının kız kardeşi olayı zaten böyleydi. babanız meselesi yaptıydı dean konuşurken, yok öyle bir şey dedi amara hanım. 

.meleklerin toplanıp indirdiği bombamsı yıldırımdan da kurtulacağı bariz. melekler biraz gerizekalı galiba. dünyaya böyle bir darbe yapıyorlar ve bunun bir etkisi olmayacak mı? şeytanlarla işbirliği falan yapacaklar sandım ama öyle salak bir toplantıymış demek.

--- spoiler ---