21 Kasım 2015

blindspot s01e01:

Pilot 

ilk bölümden sonra devamını o kadar da merak etmedim, sırf bu yüzden bile gizem türünde bir dizi için pek iyi haber değil aslında ama görüntüler güzel, dövmeli hatun üzerine kurmuşlar filmi, eh bu anlamda iş yapmasını da anlıyorum ama polisiyesinden hiç memnun kalmadım. esas abimiz de 300 filmlerinden tanıdık bir tipmiş. öyle ağır ağır takılıyor ama bana namesi sökmedi açıkçası. müziklerini de pek beğenmedim, girişin enterasanlığı, gizemi falan iyi ama olaylar bölüm bölüm dövmeden polisiye olaylara geçiş olacaksa pek de izlemem diye düşünüyorum. belki bir bölüm daha şans olabilir kim bilir? olmazsa da canımız sağolsun.

--- spoiler ---

.dizinin olay zaten giriş kısmındaki olay, izlemeden de biliyordum. kadının teki times meydanında çantanın içinde ortaya çıkıyor. hafızayı sildirmiş (sildirdiğini sonradan anlıyoruz ama işte komple beynini yakmışlar) kendini kaybetmiş bir şekilde olaylar başlıyor.

.dövmelerden bombalı bir terörist saldırı engelleniyor. kadın için elimizdeki şu ana kadar en iyi istihbarat falan diyor. bu nasıl mantık ki şimdi? ya da diyelim birileri hakkaten bilgi vermek istedi, dövme niye? hadi diyelim dövme yaptıracaklar güzel kadın vücuduna yapmak niye? neden bir kıllı abi seçilmedi diye sorarım ben buna.

.polisiye olaylarında sıkıldım, dizinin gizemi bir miktar ilgi çekici olsa da devamını çok merak etmedim. esas kadın ve esas erkek oyuncular göz doldursa da eh işte diyor insan, bir yere kadar çekilirler sanki.

.çinli abilerin gerçekleştireceği terörist eylem gibi bir polisiye konu da komikti. üstüne çinlilerin kadına şiddeti tadında bir olay yaratıp, sevgili esas kadın oyuncumuzun bir deniz piyadesi falan olduğunu göstermeleri de pek manalı gelmedi bana.

.plastik bomba meselesi de komikti. adam plastiğini falan elleri ile bölüp uzağa atıp kaçtı ve bundan kurtuldu len. üstelik yer yerinden falan da oynadı yani öyle az buz patlamadı. 

--- spoiler ---