26 Nisan 2015

vikings s03e10:

The Dead

--- spoiler ---

.vikinglerin hayatı da pek bir acayipmiş. ragnar'ı öldüremezler dediydim, bölümün sonuna kadar o tabuttan çıkar ragnar arkadaş dediydim. adam ölümden döner şehri alır dediydim. hepsi de oldu hehe, ölümden dönmemiş yalnız. baştan beri oyun oynamışlar.

.ülen bir nabzına falan bakın değil mi? bir tabut, sekiz on adam ile adamlar şehre girip yağmalayıp gittiler. krala baygınlık geldi, şehrimizin ırzına geçtiler dediler ve böylece tamam oldu.

.ragnar tam iyileşmedi ama ölmedi de, bölüm sonunda athelstan'ı senin öldürdüğünü biliyoru dedi floki'ye... iyi güzel de bu konuda ne yapacaksın ragnar reis? bir sene sonraya artık hepsi. adam nasıl iyileşecek? neden hiçbir tedavi amaçlı bir şeyler yapmıyorlar onu da çok anlamıyorum. kahine gitsin de bir okusun üflesin.

.adam her şeyleri bilmiş resmen, ölüler şehri ele geçirecek dedi. aynen öyle oldu. rollo'ya dedikleri de çıktı ama kardeşi kardeşe kırdırmak içimiş bu plan. ben şehri alırlar da prensesi rollo'ya yaparlar gibi zannediyordum. hele hele ragnar saçından tutup sürükleyince dedim ahanda rollo'nun helali geliyor hehe.

.baharda tekrar saldırmak için ülkelerine geri döndüler. rollo'nun geride kalmasında bjorn'ün neden diye sorması ve olası cevaplar komikti aslında. adam nasıl dellendiyse bu kadar kadın kendi dillerinde buna varacağıma köpeğe varırım daha iyi, seni görünce kusmak istiyorum falan diyor. rollo da fransızca merhaba diyerek bişmiş kelle gibi sırıtıyor falan.

.hristiyanlık meselesi vurgusu da vardı bir miktar ama eskisi kadar sert girmiyorlar bu konulara. bizim vikingler kendi müzikleri ve önde sallanan şeyleri ile tabutu getiriyorlar. müzikleri daha vahşi, hafif eğlenceli gibi ama kaleye giriyoruz bir huşu çöküyor. ilahiler, önde yine duman sallantısı falan böyle bir geçiş yapalım demişler sanki o kısma. hoş olmuş.

.kont abimiz için de iki kelam etmek lazım. adam sado mazo çıktı. karının teki prensesi unut biz takılalım dedi. tuttu karıyı kırbaçladı. tamamen konu dışı bir olay ama araya bunu sıkıştırdılar. prensesin evlenme fikri de bundan çıkmış diyorlar. adamın kafa çalışıyor ama bir gariplik olduğu belliydi zaten.

.ecbert hikayesi yarım kaldı. konu en son oğlum seni satar mıyım hiç de kaldıydı sanki ama bir kere vikingleri öldürmüşlerdi. onların intikamıdır şudur buduru olmalıydı. onun yerine fransızlara geldiler ve sanki buradan çıkamayacak gibiler.

.diğer sezonlara göre daha iyidi bu sezon, harekette bereket vardı ama tabi adamların durumu belli, sınırlı şekilde takılabiliyorlar. eh bu kıvamda iyidir, tiplere de iyice alıştırdılar zaten, biri ölse büyük olay olur.

--- spoiler ---