18 Nisan 2015

vikings s03e09:

Breaking Point

--- spoiler ---

.adamların mağlubiyeti bile savaşmak ile kendini gösteriyor. surları aşamadıktan sonra dönüp drama boğarlar sandım ama tekrar saldırdılar, yılmadılar yıkılmadılar. bölüm sonunda da anlaşma teklifi geldi fransızlardan. enterasan işler olmuş hakkaten.

.son kısımdan başlamak lazım, ragnar gidiciyim ben athelstan ile görüşmek için vaftiz edilmek istiyorum dedi. sahneler hoştu, ilk rahip karşı çıktı ama dakkasında suya daldı ve olaylar başladı. ardından bizim ekip geldi, floki'nin el hareketine bittim. tanrı kovucu eleman resmen, yıkıldı ragnar'ı o halde görünce. hepsi üzüldü falan filan ama ragnar aydınlanmış gibiydi. hristiyanlığı falan ragnar mı yayacak nedir anlamadım? ölürse çok şaşırırım, dizi adamın üstüne, en temel karakter o, öleceğini düşünmüyorum.

.savaş görüntüleri güzeldi. fransızların koruma mekanizmaları iyimiş, rollo şanını yüceltti iyice, fransızların ilgisini çekti. prenses'in de aklını alıyor gibi. anlaşmalarından biri böyle mi olacak nedir? nereye gidecek kalan bir bölümde insan merak ediyor.

.gezgin elemanı en değerli elemanlardan oldu. tercüman oldu, onla yakalanan reis'in yaptığı iş hakkaten komikti. adamlar ölümle dalga geçiyor resmen. saçımı tutun falan dedi, kandırdı elemanları. baltayı tam vuracakken kafayı çekti. saçı tutan askerin eli kesildi. böyle de figuran elleri kesiyorlar kıtır kıtır.

.vikinglerin bin adamı ölmüş, kışı atlatamayız burada diyor kral ragnar... bu konuşma da iyidi. ben kralım, son söz benim diyor. hakkı da var aslında. yönetimi diğerlerine bıraktı ve başarısız oldular ama bunu kasten yaptıysa o fena. o konuda bir açıklık getirmediler. floki'ye bir baskı falan olmuyor henüz ama kesin ortaya çıkacak bu athelstan olayı.

.ecbert tarafında olaylar sınır tanımıyor. adam bu kadar nasıl şerefsizmiş de biz fark etmemişiz anlayamadım. bildiğin oynuyor herkesle. şimdi oğlunun karısı ile takılıyor. nasıl bir kafa varsa artık. karıyı ve çocuğu korumak için altıma yatman gerekir dedi. bir de bir sürü süslü laflar etti. süper oynuyor abimiz yalnız ona şüphe yok. üstüne oğlu geldi, yemek sorfrasında beni gözden çıkartmışsın baba falan dedi, yine süper oynadı ama kimse inanmadı bu sefer. ingiltereyi birleştiren adam falan olabilir bu zat. bakmak lazım hehe.

.bjorn ayaklanmış, iyileşmiş. legertha daha bir azılı durumda gelen geçeni kesip biçiyor. kadınların önden gizlice girmesi iyidi. memleketlerinde bir tane misyoner olayı oldu. adamlar kontra atak yapıyor resmen ama tek tek gelip hepsini hristiyan edecekler. eline verdiler kızgın demiri, ilkin mucize hayali kurdu ama cizız onu kurtaramadı. yandı gitti elleri, sonra da hayatından oldu.

--- spoiler ---