11 Aralık 2014

The Originals s02e09:

The Map of Moments

--- spoiler ---

.kendi kendilerine bir kaç soruya cevap veriyorlar ama işte pek olmadı bence. tekrar doğurgan olurlarsa ilk çocuklar ne olacak sorusu vardı mesela. beden değiştirdikleri için bu büyü de bozulurmuş. yer mi bunu bizim çılgın teyze? çok saçma geldi bana.

.çılgın teyzeyi hala göremedik, saklıyorlar diye düşünüyorum ama anneyi devre dışı bıraktılar. belki bundan sonra gelecektir. annenin devre dışı bırakılmasını da pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

.öncelikle vampir yapmak nedir? en sevmediği şeye dönüş ya da öl diyorlar. dönüşse ne olacak? cadı olamayacak mı? ikisi birlikte olamaz diyor. tamam olmasın yine de güçlü olacak, hadi bunlar kadar güçlü olmayacak diye kıvırabiliriz ama ölürse başka bedene geçmesini nasıl engellediler ben onu anlamadım. sonuçta tekrar ölecek, yaptıklarını tekrar etmeleri gerekir.

.rebekah olaylarda kilit rolü üstlendi. anasını kandıran taraf oldu, çift taraflı bir kandırmaca yaptılar ama sonuçta rebekah kanını şaraba katmış anasına vampir kanı içirtmiş ama kendisine de kol kazık attı, kilit altındaki bir bedene yönlendirdi.

.bu beden seçme içi nasıldır bilmiyorum ama kadını ne ara buldu geldi? gerekleri nasıl sağldı? bunlar da geçiştirildi. eve kitlemek neyin nesi? yaşlanmıyor mu bu tipler? ev hikayesini de anlamadım. neden eve kitlendiklerini de çözemedim.

.elmas ve ak meşe kazığını vermeleri çılgınlıktı, bir arıza çıkacağı belliydi de beklenenden daha az bir arıza çıktı bence. kol'un intikamı da öyle çok bir şey değil. davina ile birlikte takılacaklar herhalde. elmas ile birlikte klaus'u paketlemeye çalışacaklar. uzar durur artık bu mesele.

.elijah kendini kaybediyor diye rebekah boynunu kırdıydı. tam kendine gelemeden hayley evlilik haberi verdi kendisine, evlen dedi ama önce ben bir tadına bakayım tarzında bir edaya büründü. seviştiler ve orada bitti hikaye. tabi kardeşinden çocuğu olan kadınla birlikte olma durumu da garip değil mi dersek? çok da garip bir soru sormuş olmayız herhalde.

.mikael'i de unutmuşlardı bir yerlerde. kurt adam öldürüyormuş. ester ile anlaşma yaptı da neyin anlaşması? klaus'u öldürmek için ne bekliyor? niye saldırmıyor? ne faydası oldu? hepsi üstün körü geçti. bir tek finn'in kurtulmasına yaradı o kadar. geyik yaptılar sanki bu bölüm komple. geyikli eski deyimli türkçe çeviriler de cabası.

--- spoiler ---