16 Eylül 2014

outlander s01e06:

The Garrison Commander

--- spoiler ---

.bölüm sonundaki müzikleri ile bir puan daha koptu gönlümden. ortalarda da çaldılardı sanki benzerini ama sonda süper uymuş. şimdi çok dikkatli takip edemiyorum çok bunalttıkları için ama bu psikopat yüzbaşının aynı tip olmasını atalarının ingiliz askeri olmasına bağlamışlar. yahu atalar da aynı tip olur mu? benzeri olmalıydı en azından yani, üstelik kadın tıpkısının aynısı tepkisi bile vermediydi. benzettim falan dediydi. lan aynısı işte...

.neyse bu olaydan sonra bir de tüm bu tehditlerden falan kaçmak için evlenmesi gerekiyormuş. iskoç karısı yapacaklar, iyi güzel buna da ama neden gerçek bir evlilik olmalı ya da bekaret meselesi nedir? o kısımları falan hiç anlamadım. dikkatimi de çok veremedim ama hani baştan beri eletriklenme şimdi zoraki gelin tripleri falan da olmadı pek.

.ancak kırbaç hikayesi efsaneydi, cidden akılda kalıcı enteresan bir şeymiş. o kadar sırt derisi kalkar mıymış? nasıl toparlamış kendini? yüzbaşı gerçek kötüymüş. içindeki kötülüğe şapka çıkarttım. hele bizim hatunu kandırması fevkalade idi. sumsuğu geçirdi karnına yerlerde yuvarlardı ve karanlıklara dair özlü sözler söyledi.

.geçen bölümden sonra zorla tutmuyor diyeceğini bildim en azından, zaten öyle mi diyecekti? dese ingilizler sanki bunu bağırlarına mı basacak? şimdi iskoç sempatizanı gibi görünüyor ve ulaşması gereken yere bir türlü ulaşamıyor. atla ata git be bacım, ne süründürdün hikayeyi.

.zaten diyelim sezon sonunda ulaşacak, o vakit de bir şey olmayacak. yemeseler bizi ne güzel olacak. hani geçmişe dair bir dizi yaptık, oturun izleyin deseler yeminle bu kadar kötü  hissetmezdim ama dizinin tadını alamıyorum bu saçmalık yüzünden. geçmişe yolculuk olayına ne gerek varmış?

.ha bir de kol kesme sahnesi vardı. anında müdahale ediyor bizim hatun. açılın ben doktorum hesabı, allahtan hemşire falan yoksa yandıydık. neyse ki doktor geldi de kesme işlemini o yaptı.

--- spoiler ---