13 Mayıs 2014

game of thrones s04e06:

The Laws of Gods and Men

--- spoiler ---

.tyrion lannister (ilk defa adı ile hitap ediyorum, yazması kolay diye yapıyordum ya artık demem öyle) ortalığı kasıp kavurdu. süper konuştu abimiz, shae fazla üstüne geldi. sevgi ile konuşulanları orospuluk olarak anlatıp, sonunda da adamı satmış oldu. bu durumda da duruşma planlandığı gibi bitmedi.

.dövüş ile karar verilmesi daha önceki gibi başkasını dövüştürmek mi demek olacak? böyle bir şeye izin vermezler gibi geliyor bu sefer. belki kendisi dövüşerek kaderine karar verip hayatta kalması şeklinde ütopik bir şey yapabilirler ama öyle de gerçekçiliklerine yazık olur. neyse bakalım ne olacak göreceğiz bunu.

.dava süresince bir tane öldürmedi diyen çıkmadı zaten, sırf buna bakarak bile dava falan yok ortada demek gerekiyor. savunma makamı mertebesine henüz gelememiş adalet sistemleri. yaşlı tip kolyeyi getirdiğinde, nerden buldu bu kolyeyi diye düşündürdüler. baelish ile birlikte mi ayarladılar yoksa bunu? kolyeyi öldürdüğü adamın üstüne mi atmıştı? sanki gemide bir tanesini kırıp denize atmıştı? nasıl bulabilirler bunu? nedir ne değildir? pek anlamadım.

.ned abiyi harcayan bu tiplere kendini savunması zaten anlamsızdı ama güvenip duvara yollanma fikri bana pek sıcak gelmemişti, zaten soğuk memleket oralar, hem bu ne yapacak orada? şimdi dövüş fikri daha mantıklı oldu. vakti zamanında ned stark'da bunu söyleyebilir miymiş yani? onu düşündürdüler bir yandan, mümkünse yapmamış olmaları çok saçma olmuş.

.bunun haricinde theon meselesi vardı ki pek acayip idi. kız kardeşi bunu kurtarmaya çıkalı çok zaman geçmişti sanki ama ancak varmış. theon'un en sevdiği oyuncağı paketlemiş yollamış. kafesine kadar geldi kurtaracaktı kız ama nasıl kırdıysa oğlanı (ki haline hiç üzülmüyorum) kaçmadı. ablasının elini ısırdı hatta, dövüşürler falan sandım ama köpekten korktu salaklar hehe. aslında baktılar theon'dan iş yok o yüzden bıraktılar herhalde. girişindeki bir sürü konuşma da böylece boşa gitmiş oldu.

.stannis cephesinde işler dünya bankasından borç dilenmeye benzedi biraz ama parayı buldular sonuçta. demir bankasının başında sherlock dizisindeki abi karakteri var. sakal falan, derken yine artist artist takılıyor. bunlar parayı nerden buluyor onu da açıklasalar iyidi. memleketlerinin girişindeki heykel falan pek gösterişli idi. o kısımları hızlı geçiyorlar herhalde o kadarını yapmışlar fazlasını gösteremiyorlar.

.khaleesi hükmedeceğim derken bunu mu kastetmişti yani? oturacak ricacıları dinleyecek hüküm verecek falan. ben yönetim değişen yerlere gidip tekrar düzeni sağlayacak diye yorumlamıştım. böyle pek olmadı yani. üstüne bir de mormont'un ajanlarından biri olduklarını söylemelerine pek şaşırdım. sonradan haber gelmedi diye kıvırdılar ama yine de baştan öyleyse bunu bizim kız ne zaman öğrenecek bakalım?

--- spoiler ---