3 Ekim 2021

squid game s01e09:

 One Lucky Day

--- spoiler ---

.fazladan son yazmaları yüzünden dizinin değerini düşürmüşler. belki devam ettirmek için yaptılar bilemiyorum ama kore işlerinde hep böyle bir olay var. konu bitiyor ama uzattıkça saçmalıyorlar. böyle bir final yüzünden bir puanlarını da düşürdüm. bölüm olarak da benden 5 puan aldı sadece.

.bir kere işletmeci mal arkadaş kendini niye öldürdü? oyundan çekilebilirlerdi. para herkese gitmesin diye öldürdüyse saçma oldu. bir şekilde anasına para gideceğini bildiği için öldürmüş olabilir, bunlar çocukluk arkadaşıymış. kalamar oyunu da aşırı saçma olduğu için son oyun da kötüydü. izleyen mallar da kötüydü.

.oyunu oynayan yaşlı amca oyunun sahibiymiş. hiç de bir manası yok. manası olması için en azından bir manalı hikaye koymaları gerekirdi. eğlenmek için yaptık diyor. zenginler sıkılgan olurmuş, ne yapalım demişler böyle bir oyun yapmışlar. cevap bundan ibaret. hiç yakıştıramadım.

.bir de güya mesaj serpiştirecek ya soğukta ayyaşın teki donarak ölecek mi ölmeyecek mi? diye oyun oynuyorlar. ulan kalk yardım et madem, tepede bakıyorsun, ne farkın kaldı? biri yardım edince kazanmış mı oldular? bu da saçmaydı.

.polis öldü mü kaldı mı? o yükseklikten ölür demişler herhalde ama yine de devamını göstermediler, unuttular gittiler, bu da pek olmadı.

.kuzey koreli kızın kardeşini alıp işletmecinin anasına teslim etmek nedir? bir bavul parayla yaptı bunu geleceği kurtuldu mu bilemiyorum ama yine de anlamsız oldu.

.ayrıca saçını kırmızıya boyatmak nerden icap etti? paraya dokunmamak, faize bile koymamak nasıl bir mallıktır? orada faizler düşüktür de yine de arkadaş o kadar para işte, ellemezsen neye faydası var? çok saçmaydı hepsi.

.bir de oynayanları görüp uçağa binmeyip geri dönmesiyle de tamamen vasat bir diziye çevirdiler, devamı gelecek mi bilmiyorum ama gelmese de olur. saçmalayacakları çok belli.

--- spoiler ---