28 Ocak 2020

sesten müziğe e04:

Ses ve Manipülasyon

--- spoiler ---

.diğer bölümlere göre daha ilginç bilgiler vardı. tam olarak müzikle ilgili bilgiler sayılmaz ama yine de verelim demişler. 25. kare meselesini anlattılar mesela. ne alaka diyor insan ama işte müzikle de insanları değiştirebilirsiniz diyorlar.

.sonra plaklarda şunlarda bunlarda tersten söylenen şeylerle insanları etkilemeye çalışıldığını söylüyor. simit al, kalk bir tane simit al diyor. komik bir arkadaş. tersten söyleyince cin çıkarıcı dua gibi ama normal söylemesi de garipti. o yüzden pek itibar etmedim. komikti tabii. olmayacağı da belli yani. ne alaka abi?

.frekansların beynin frekanslarını değiştirdiği meselesi güzeldi. beynin dinlenme ve aktif modlarındaki frekanslarını verip, bunu test ettiklerini söyledi ama biz bir test göremedik. en azından 1 hz'lik farkı göstermek için bir deney yaptı o iyidi. dalgaların arasındaki farkı bulan abinin deyimi ile bizlere anlattı. atım farkı gibi, bir fark, bir ritm oluşuyor ki bu çok ilginç. bunu da bu belgeselden öğrendim. teşekkür ediyorum kendilerine.

.kalan kısmı yine goygoydu. işkencecilerin kullandığı müziklerden şunlara bunlara geldi. müziksiz yayınlanan bir film varmış da, gülmüşler. müzik koyunca vermişler ödülü. müziği ödül alamamış. bu da komik bir örnek, iyi bulmuş ama çok anlamlı değil. zaten filmden kareler yine komik geldi bana.

.bir de alışveriş merkezleri, lokantalar şunlar bunlar için müzik önerileri yaptı. hepsi bizi manipüle ediyormuş. kendisi de besteci manipülasyonist olarak bizlere küçük bir örnek sundu. o da fena değildi bak.

--- spoiler ---