17 Kasım 2019

preacher s04e07:

Messiahs

--- spoiler ---

.jesse diğer tarafa gitti ama hikayeyi yine akıtıyorlar maşallah. cehenneme düşmüş. önce cennet zannettik. ben niye cennete düştüm diyor, bir sürü günah işledim, adam öldürdüm diyor. neyse ki o kadar saçmalamadılar. cehennemde cennet işkencesi, tanrının tahtına oturmasını istiyorlar. böyle bir anlaşma yapabiliyorlarmış.

.sebep niye dersek, cennette işler karışmış. genesis'in kaçtığını öğrenince tanrı da kaçmış. tanrıyı orada tutan genesis'miş. mevcut işlerinden çok sıkılmış. duaları, şunları bunları güzelce betimleyip, tanrının kaçmasını anlatmış oldular.

.bunlara tanıklık eden tip, ilk sezonlarda pek de güldüren iki melek tipinden biri olarak gösterdiler. tabii hepsi cennetin bir gösterisi gibi olmalı. eğer bu tahtı kabul ederse, cehennemden çıkaracaklar mı? mevzu nedir tam olarak? plan ne işe yarayacak?

.bu da tanrının bir planı olmalı diyor, yoksa jesse'yi öldürmek için niye bu kadar uğraştı değil mi? genesis ayrı bir varlık mı? bilinci var mı? o mevzulara hiç girmedik. cehennemden çıkmasını sağlayamayacak gibi ama bakalım nereye gidecek o mesele.

.diğer tarafta tulip ve cass, jesse'yi kurtarmaya çalışıyor gibiler. en azından bir tane yahudi karıya, eskiden gördüydük galiba bu karıyı ama tam hatırlayamadım, gidip yeni mesih arkadaşımızı kaçırdılar. tanrı onu seviyor diye, onunla tehdit edip jesse'yi kurtarmaya çalışacaklar, en azından plan böyleymiş.

.bu yeni mesih ve yahudi vurgusu da ayrı bir komiklikti. benim mesihi bulduğumuzdan haberim yok diyor bir tanesi. hepsi ayrı bir tip zaten. cass'in en son güzel bir konuşma yapmasını sağladılar. mesih tipinin dansında ne var ulan diye merakla bekledik, hepsi etkileniyor ama ne olacak belli değil. sonra uçuyor gibi geldi ama tabureye çıkmış. şakacılar bunlar.

.massada'da isa ve hitler anlaşmaya çalışıyor. nerede anlaşmadıklarını anlamadım ama iki numara tipi polismiş. karı ajan tiplemesi onu yakalayıp öldürdü. mekanın başına geçecek gibi görünüyor. zaten herr starr'ın pipisi köpeğin ağzındaydı. eleman bir türlü ölemedi. biri geldi kurtarılacak galiba ama bu sefer de hadım kaldı.

--- spoiler ---