24 Nisan 2019

american gods s02e06:

Donar the Great

--- spoiler ---

.güzelim diziyi saçma sapan bir hale getirdiler. savaş nerde arkadaş? kaldı şurada iki bölüm savaş mavaş yok. öyle topyekün bir savaş olsun da demiyorum ama bölümlere yok efendim mızrağı, yok efendim kabartması diye harcamalarının bir mantığı yok. savaş hazırlığı da sadece bu boyutta mı olacak? diğer karakterler ne alemde? bay dünya ne yapıyor? niye oturup duruyor mesela?

.tam olarak nasıl savaştıracaklarını da bir türlü anlamadılar. esas adamın ne katkısı olacak o da belli değil. bu bölüm başından itibaren salak saçma müzikal geyiğine kurban gitmiş. odin bir ara gösteri dünyasındaymış. sahnede şarkı bile söylüyormuş. bir nevi sirk gibi bir şey. oğlu thor da gösteri yapıyormuş.

.oğlu ile sevgilisinin arasına girmiş. kadına o zamanın teknoloji tanrısından teklif götürtmüş, oğlan da gitti demiş. kadın gitmiş, oğlan da mekandan ayrılıp intihar etmiş. tanrılar intihar edince geri dönemiyormuş. mevzu bundan ibaret.

.bir de mızrağın üzerindeki kabartmaları onarmak için cüceye ceket almaları gerekti. para harcamamak için ceket satan tipi dolandırdılar. odin tanrı adamı rolünde, moon da ajan rolünde mekana daldılar. bu kadar tiyatroya ne gerek vardı ki? bu da çok gereksiz bir hadiseydi.

.elli saat mızrağı bulsun diye gay ifriti yolladı, o buldu geldi, sonra cüce tamir etsin diye götürdü, o da ben tam yapamam kabartmaları yaparım falan diye buna gönderdi, bunu halletmeleri için ceket çalmaları gerekti. böyle hikaye mi olur lan? ne bu?

.göndermeler de azaldı, anansi salağı hala bunlarda thor'a bir akıl verdi ama ne dedi ben anlamadım. gereksiz bir karakter, konuşması beni uyuz ediyor.

.thor kaybetmesi gereken müsabakayı kaybetmek istemediği için ayrıldı. ayrılmadan önce babası ile hafif kapıştılar, çekici ile mızrağı kırmış. böyle de bir gücü varmış ama heba olmuş gitmiş. gayet saçma bir anlaşmazlık. diğerlerinin tapınması meselesi de saçma bir boyuta indirgenmiş, sadece gösteri dünyası meselesi yani. colombia denen karı da neyin tanrısı anlamadım, film sinema desen o medya işi olabilir ama özgürlük heykelinden bir yere bağladılar, onu bile takip edemedik desem yeridir.

--- spoiler ---