30 Kasım 2018

vikings s05e11:

The Revelation

--- spoiler ---

.nerdeyse bir sene sezon içi aradan sonra bıraktıkları yerden devam ettirdiler. özetsiz mözetsiz, web sunumu olunca şak diye adamlar savaştan sonra lagertha'nın mekana girip işiyorlar, çeşitli saygısızlıklar edip galibiyetlerini kutluyorlar. iyi güzel de hepsi rollo salağı yüzünden olmuştu.

.çıktı geldi kendisi, geçen bölümde zaten görmüştük. eleman fazla tilki ama aşırı gurursuz bir insan evladı. bir sürü vergisi, talebiyle lagertha'nın yerini söyledi. öncesinde de karıya gidip seni hala seviyorum, gel benimle dedi. bjorn de onun oğluymuş. bunu daha önce söylememişlerdi. sanki biraz şüphe mi vardı? yoksa görmüş müydük bilemiyorum ama biraz şaşırdık. bjorn çok ağır başlı karşıladı. ragnar'ın kemiklerini sızlatmadı. rollo'nun hainliğine karşı da öfkelenip öldürecekti ama baltasına kıyamadı.

.psikopos eleman lagertha'ya yanmış iyice, hepsini birlikte ingiltereye götürdü. pat diye de geçtiler mekana, az daha saldıracaklardı. kralı sordu, kral öldü tabii, yazık arı alerjisi varmış. şimdi alfred tahtta, bunları kabul eder diye umuyorum ama elemanın aklını anası yiyor gibi. nereye varacak bilmiyorum ama vikingler düşman belledikleri ingilizlere sığınmak zorunda kaldılar. yazık ettiler iyice.

.floki meselesinde de güya kendini kurban edecek diye göstermişti, şimdi topluma sorması icap etti, bu kararı vermek bana düşmez diyor. hayatı için oylama yapılıyor. oylar eşit çıkıyor. bir tane eleman kalıyor, o da esas sorun çıkaran adamın oğluymuş. o da ölmesin diye ve floki'nin hayatı kurtuluyor. bulundukları mekan çok sıkıntılı, nereye kadar çile çekecekler bakalım.

.deli sarışın kız vardı, ilkin lagertha'ların elindeydi. karıyı domuzlarla birlikte zincirleyip tutuyorlardı. ingiltereye giderken geride bıraktılar. ivar bunu aldı geldi, kardeşi yine sırtlayıp götürdü. deli karı diye hepsi korkuyor. sıkıntılı bir insan evladı ya onu da devam ettirecekler anlaşılan.

.esas olay ivar tabii, özgürleştirdiği bir köle karı var, onunla tekrardan yakınlaşmaya başladı. elemanın kafasını yemeye başlayacak. sen özelsinden girdi, nereye vardıracak bilemyorum. ivar'ın manyaklığını izlemeyi severiz.

.rollo şerefsizi hala acılar içinde, ona biraz sevindim ama mantıksızlığa isyana eşlik ettim. ulan sen niye karşı tarafa yardım ettin madem? şimdi anasını ve oğlunu kurtarmaya çalışıyor. bunlara karşı ordularını gönderdi, savaşı ve her şeylerini kaybetmelerine sebep oldu. tutup gelmesi de büyük bir şey ama ne bileyim çok anlamsızdı. belki bunları haraca bağlayamaz diye böyle kurnaz bir iş yaptı ama madem öyleyse niye dönüp tekrardan kurtarmaya çalıştı. çok anlamsız.

--- spoiler ---